A hatósági áras tűzifaprogram lezárása után is folytatja a már leadott fűtőanyag-megrendelések kiszállítását a Rail Cargo Hungaria Zrt. A megnövekedett lakossági igények mielőbbi teljesítése érdekében megduplázza a fuvarozáshoz szükséges kapacitást – olvasható a közleményében.
Az eddigi heti 50-60 vasúti teherkocsi helyett 100-110 vagont biztosít a feladathoz. A kormányprogram kezdete, 2022 októbere és 2023. április 15. között 1347 tűzifával rakott teherkocsit juttatott el rendeltetési helyére. Mivel
a fokozott lakossági igényekkel a kitermelés nem tudott lépést tartani,
a lekötött mennyiség teljes kiszállítása a program zárása utáni hónapokban is jelentős erőforrásokat köt le. A tűzifával rendelkező dunántúli erdőgazdaságok területén kitermelt volument a faállományban szegényebb alföldi régióba és Budapest vonzáskörzetébe kell eljuttatni. Az elszórtan elhelyezkedő 29 berakási helyről 16 kelet-magyarországi rendeltetési állomásra a kormányprogram vasútlogisztikai feladatait kizárólagosan végző Rail Cargo Hungaria országos lefedettségű vasúti egyes kocsi fuvarozási technológiájával továbbítja a fűtőanyagot. Az értékesítési pontok az erdőktől akár 300-400 kilométerre helyezkednek el, így az eddigi több mint 80 ezer köbméter fa fuvarozása során a RCH vonatainak futásteljesítménye több százezer kilométert tett ki.
A tűzifa fuvarozása sok erőforrást igénylő vasútüzemi teljesítmény: az erdőgazdaságok a kitermeléstől függően alkalmanként két-három vagon mennyiségű fához rendelnek vasúti teherkocsit a berakóhelyekre, ahonnan az RCH mozdonyai rendező pályaudvarra vontatják a küldeményt. Itt a vagonokat vonatba sorozzák, és irányvonatként fuvarozzák el a célállomásra.
Egy-egy ilyen fuvarfeladathoz 4-5 tolatási műveletet kell elvégezni minden egyes rendezési ponton, külön tolatómozdonnyal.
A költséges vasúti műveletekből álló tevékenység fenntartását a vasúti egyes kocsi teherforgalom állami támogatási rendszere teszi lehetővé. A szubvenció részben kompenzálja a mellékvonali tolatómozdonyok, a tolatószemélyzet, a műszaki, kereskedelmi és üzemeltetési szakemberek költségeit, valamint a rendező pályaudvarok működtetésével összefüggő kiadásokat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.