Az újjáépült Nagyvárad tér légies, már-már műalkotásnak tekinthető utastere tartogat meglepetéseket. Meleg árnyalatok próbálják oldani a kórházak közelsége miatti helyhez kapcsolódó szorongó érzéseket, valamint képzőművészeti alkotások és egy attraktív lámpasor díszíti a nagy méretű utasforgalmi teret – írja romantikus hangulatú közleményében a BKV annak apropóján, hogy a két utolsóként felújított állomás, a Lehel tér és Nagyvárad tér is bekapcsolódik az utasforgalomba május 22-én kora délután. A korábbi tapasztalatok szerint a kora délutánt nem lehet eléggé hangsúlyozni.
A cég megjegyzi, hogy mindkét állomás rekonstrukciója 2022. május 14-én kezdődött, így egy év alatt kellett kívül-belül megújulniuk. Az M3-as metróvonal felújítása idején végig az utasforgalom részleges fenntartását biztosították, hiszen ezen a két helyszínen fordultak a szerelvények. Mindkét állomás egyedi térszerkezetű a vonalon, átmenet a mély vezetésű és a kéreg alatti állomások között. Az aluljáróból egy galériaszintre érkezünk, amely a vágánytér fölött található, így tágas utastérben találja magát az utazó, ami szokatlan az M3-as vonal szűk, alacsony terei után – közölték.
Még át se adták, de a BKV már tudja, mikor kell megint felújítani az M3-as metrótÖt és fél év kell ahhoz, hogy véget érjen a 3-as metró még 2017-ben megkezdett felújítása. Ez alsó hangon is majdnem egyéves csúszás. A BKV elmagyarázta, hogy mi történt. |
A Lehel tér szerkezetileg is átalakult, a galériaszint átjárhatósága megszűnt, a terület a felújítás után a főszellőző rendszer részét képezi. Az utastérben végigfutó acéllemez burkolatok a föld alatti világot idézik meg. A nyers, kissé rideg anyaghasználatot élénk színű felületfestések ellenpontozzák, így teremtve meleg, barátságos légkört az utastérben. A narancs, sárga és rózsaszín színek szétosztása a tájékozódást is segítik.
A második lépcső helyére két lift épült, amelyek a peron és az aluljárószint közötti akadálymentes kapcsolatot biztosítják. Az aluljáróból a felszínre jutást már korábban is egy rámpa segítette, a metrófelújítás keretében készülő lift pedig tovább segíti az egyenlő esélyű elérést.
A Victor Hugo utca sarkára felvezető lift építése nem szerepelt az M3-as vonal rekonstrukciójának eredeti terveiben, ezért tervezése és kivitelezése később kezdődött, mint az állomás felújítása. A liftet a hatósági engedélyezés folyamatát követően, júliustól használhatják az utasok.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.