Újabb esemény történt ma a MÁV Vagon eladásának folyamatában: az eladó MÁV-Start, a tulajdonost cserélő MÁV Vagon és a vevő Magyar Vagon menedzsmentje egyeztetett a munkavállalói érdekképviseletekkel – tudta meg a Világgazdaság. Érdekképviseleti oldalon jelen voltak a VDSZSZ Szolidaritás, a VSZ és az MTSZSZ, valamint a KÜT és az Üzemi Tanácsok képviselői.
Az egyeztetésen a MÁV Vagon értékesítésével összefüggő, a munkavállalókat érintő kérdésekről tárgyalnak. Az értékesítésre a hazai gördülőállomány minőségi és mennyiségi fejlesztése érdekében van szükség.
A megbeszélésen a vevő Magyar Vagon újra kinyilvánította, hogy vállalja a foglalkoztatáspolitikai intézkedések jelenlegi tartalommal való fenntartását a vonatkozó megállapodások szerinti időre.
Jó példa erre az a Dunakeszi Járműjavító, amely szintén a Magyar Vagoné, s amely szintén megtartott minden munkavállalói vívmányt. Jelezte továbbá, hogy mindenkinek a munkájára számít a jövőben is, a kollégáknak továbbra is biztos munkahelyük van. (Lapunk információi szerint ráadásul a Dunakeszi Járműjavító foglalkoztatottainak száma folyamatosan nő. Az persze, hogy mi történik majd a szolnoki cégnél, az ottani megbízások és fejlesztések alakulásán múlik.)
A MÁV Vagon Kft. értékesítésében elsődleges szempont, hogy az érintett kollégák foglalkoztatásának feltételei, jogai és juttatásai ne módosuljanak hátrányosan. A Magyar Vagon abban bízik, hogy biztosabb és kiszámíthatóbb jövőképet tud nyújtani a munkavállalóinak, ahol a jelenlegi munkavállalói juttatások semmilyen formában nem csorbulnak. A Magyar Vagon – hangsúlyozta a cég – piacképes és erős vállalat. A cég többek között az IC+-gyártás újraindításával kívánja a hazai vasúti gördülőállományt minőségében és mennyiségében javítani.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.