Fő gazdasági mutatói alapján a Trans-Sped Logisztikai Szolgáltató Központ Kft. jobban pörgött tavaly, mint az előző évben: nettó árbevétele a harmadával, 32,5 milliárd forintra nőtt, közben saját tőkéje kissé gyarapodott, az évzáráskor már 9,1 milliárdon állt, és emelkedtek a hosszú lejáratú kötelezettségei is (9,6 milliárdról 11,5 milliárd forintra), ami 2022-es újabb beruházásaira utal. Mindezek azonban csak később növelhetik a profitját, az ugyanis üzemi szinten alig változott 2022-ben, adózottan pedig a 2021-es fele alá esett: 350 millió forint közelébe – ebből 87 millió forint osztalékot fizettek ki. Eredménytartalékba félmilliárddal több került, mint az előző évben, míg átlagos állományi létszáma 708-ról 810 főre nőtt.
A komplex logisztikai szolgáltatásokat kínáló vállalat az országban tizenhárom regionális központot működtet, tulajdonosai a beszámoló készítésének fordulónapján kizárólag belföldi magánszemélyek voltak. Öt vállalkozásban van százszázalékos tulajdoni hányada – ebből három Magyarországon működik, egy-egy pedig Romániában, illetve Szlovákiában –, továbbá két hazai cégben 40, illetve 17 százalékkal.
Éves beszámolójában azt írja, hogy az orosz–ukrán konfliktus okozta helyzet, illetve a koronavírus-járvány a Trans-Sped Kft. gazdálkodására is hatást gyakorol, de egyik sem jelentett lényeges, ismert bizonytalanságot a gazdálkodás folytatásával kapcsolatban.
Számos gazdálkodási mutatóját is közzétette a vállalat. Készleteinek átlagos forgási sebessége például 1,7-ről 2,1 napra nőtt, a vevőállomány átlagos futamideje azonban 84,1-ről 78,2 napra csökkent. A 2,1 százalékkal bővült saját tőkéjén belül a jegyzett tőke nagysága nem változott. Tőkeerőssége 33,7 százalékról 29,4 százalékra romlott, likviditási gyorsrátája 1,11 százalékáról 1,14 százalékra változott. A sajáttőke-arányos adózott eredménye 7,5 százalékról 3,9 százalékra esett.
A vállalatcsoport legutóbb néhány napja adott hírt új fejlesztésről. Eszerint júniustól az ország egészében kínálja az e-kereskedőknek a Trans-Sped Zero nevű szolgáltatását, amelynek az a lényege, hogy
a küldeményt egyszer használatos csomagolás helyett zárható, többször használatos ládákban továbbítja.
A ládáknál nagyobb, gyári csomagolású termékek kiszállítását is vállalja 40 kilogrammos tömeghatárig a DPD Hungary Kft.-vel együttműködésben. Május derekán azt tette közzé, hogy
tíz nyerges vontatóval bővült a flottája, MAN TGX 18.470 típusokról van szó.
A beszerzés előnyei között kiemelte a gépkocsivezetők új, kényelmesebb munkakörnyezetét, az új vontatóknak a meglévőknél 1-3 literrel kisebb üzemanyag-fogyasztását, kisebb károsanyag-kibocsátását. Az új vontatók közül hét a tatai flottát erősíti, hármat Debrecenben használnak. Ha pedig még ez sem elég, itt olvashat arról, milyen célra vetett be nemrég a cég egy egyedi szoftvert.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.