BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Több robot lesz a CECZ váci okosraktárában, mint dolgozó

Huszonötmilliárd forintos okosraktár épül Vácon, a beruházó CECZ csoport új létesítménye elsősorban a kelet-közép-európai régió és Kína közötti kereskedelmet segítheti.

A CECZ (Central European Logistics And Industrial Zone) csoport 25 milliárd forintból épít raktárat Vácon. A szerdai bokrétaünnepen Varga Mihály pénzügyminiszter kiemelte, hogy az okosraktár fontos eleme a kormány keleti nyitás politikájának, amellyel Magyarország hídfőállás lehet Kelet és Nyugat gazdaságai között.

CECZ Logistic Park
Több robot lesz a CECZ raktárában, mint dolgozó.
Fotó: CECZ Logistic Park

A raktárban 210-en dolgoznak majd, a létesítmény elsősorban a kelet-közép-európai térség és Kína közötti kereskedelmet segítheti logisztikai szolgáltatásaival. Az automatizált működést 700 robot támogatja a több mint 30 ezer négyzetméteres területen a Pénzügyminisztérium közleménye szerint. A beruházás 2021-ben indult. A kínai hátterű CECZ honlapján az olvasható, hogy e-kereskedelmi raktárról van szó, amely az olyan alapszolgáltatások mellett, mint a hagyományos raktározás, a válogatás és kiszállítás, olyan értéknövelt szolgáltatásokat is kínál majd, mint a vámraktár, a jelentéskészítés, a visszaküldés, a csere, valamint az egyszerű összeszerelés. 

A tervek alapján a társaság műszakilag legfejlettebb intelligens robot bemutatóraktára lesz, amely kutatás-fejlesztési és gyakorlati bázist is kínál a magyarországi felsőoktatás műszaki tehetségeinek.

A CECZ a magyarországi Ghibli Csepel Szabadkikötő Logisztikai Park és a Váci E-Commerce Logisztikai Park tulajdonosa Magyarországon. A szabadkikötői logisztikai park elsősorban a Kelet-Közép-Európát és Dél-Európát kiszolgáló China Railway Expressnek és a China Sea Railway Expressnek nyújt belföldi kikötői postaállomási szolgáltatásokat.

A mostani eseményen a tárcavezető a 2010-ben indított Keleti Nyitás program egyik kiemelt projektjének nevezte a Budapest–Belgrád-vasútvonal korszerűsítését, ezen továbbítható az áru a leggyorsabban Nyugat-Európa és az ázsiai tengeri szállítmányokat fogadó Pireusz kikötője között. Jelezte, hogy jól halad a légi selyemút kiépítése, ami jelenleg heti öt kargógépet jelent, de a hosszabb távú tervek szerint a Liszt Ferenc repülőtér a kínai export-import áru regionális légi elosztó központja lehet.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.