A Dunakeszi Járműjavítóban (DJJ) készült tizenöt légkondicionált, harmadosztályú vasúti kocsi érkezik Egyiptomba Kamel Al-Wazir egyiptomi közlekedési miniszter bejelentése szerint, amelyet a See News idéz. Az orosz–magyar párossal kötött szerződéskötés kezdete óta már 785 vagon futott be az alexandriai kikötőbe, ebből 499 dinamikus szellőztetővel ellátott, 286 pedig harmadosztályú légkondicionált jármű.
Az ügylet a cikk szerint az egyiptomi Vasúti Hatóság által képviselt Közlekedési Minisztérium és a Magyar Janz Mavj Zrt. között született. Az utóbbi, a Ganz Mávagra emlékeztető vállalatnév az eltérő betűkészletek közötti átírás hibája lehet. Nyilván a DJJ tulajdonosáról, a Magyar Vagonról, röviden Mavagról van szó. A szerződés összesen 1300 új személyvagon és további kocsik gyártásáról és szállításáról szól. Ezeken felül a DJJ 50 új büfékocsit is szállít majd, amelyek az orosz szerelvények részei lesznek.
A Világgazdaság májusi cikke szerint az orosz fél az orosz–ukrán konfliktus kirobbanása után megvált a Dunakeszi Járműjavítóban lévő részesedésétől, de az egyiptomi megbízás teljesítéséből rá jutó hányadot már teljesítette. Az orosz gyártónak, a Transzmasholdingnak lett volna feladata a Magyarországról Egyiptomba szállítandó kocsik kapcsán is, de kiszállása óta az általa ide küldendő alkatrészeket a DJJ folyamatosan hazaival váltja ki.
A DJJ májusban már 700 oroszországi alkatrész, berendezés magyarországira cserélésénél tartott.
Ügyvezető igazgatója, Schwartz István ezt is elmondta, hogy a megváltozott körülmények miatt módosított magyar–egyiptomi szerződés egyik elemeként a DJJ-nek 2024. szeptember végéig kell leszállítania az utolsó vagonokat a megbízónak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.