BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Venni most nem tud, ezért inkább bérelne mozdonyt a MÁV

Szeptembertől 25 bérelt mozdonnyal oldaná meg az égető mozdonyhiányt az állami vasúttársaság az Indóház értesülése szerint.

A MÁV-Start szeptember Eurosprinter mozdonyokat bérelne az Akiem lízingcégtől az iho.hu értesülése szerint, a tárgyalások még folynak. A vasúttársaság a szakportál érdeklődésére megerősítette, hogy rövid távú megoldásokra is szüksége van a járműhiány enyhítésére.

Bad,Schandau,,Germany,-,May,02,,2015:,Deutschebahn,Train,From
BAD SCHANDAU, GERMANY - MAY 02, 2015: Deutschebahn train from Dresden, pulled by EuroSprinter electric locomotive 182 022-4, stopped at the platform of Bad Schandau rail station.
A hírek szerint ilyen Eurosprinter mozdonyok futnak szeptembertől a hazai síneken.
Fotó: Shutterstock

A nagy teljesítményű fővonali villanymozdonyok a franciaországi lízingcég magyarországi leányvállalatának bevonásával érkeznének. Hivatkozott válaszában a MÁV-Start jelezte, hogy járműhiánnyal küzd, a helyzet pedig különösen súlyos a mozdonyállomány esetében. Igaz, hogy a MÁV–Volán-csoport rendelkezik hosszútávú járműbeszerzési stratégiával, amelynek része 115 mozdony beszerzése is, de a beszerzést lassítja a forráshiány. 

A rövid távú megoldások érdekében jelenleg is folyik a döntéselőkészítés a társaságnál, amely minél előbb, minél kedvezőbb feltételekkel kíván újabb mozdonyokat szolgálatba állítani.

A 115, Siemens gyártmányú Vectron-mozdony vásárlására vonatkozó keretmegállapodás 2022 áprilisában született, az pedig, hogy ebből egyelőre nem lesz semmi, már tavaly május óta ismert.

A mozdonyhiányról és a hazai kötöttpályás járműbeszerzési a Világgazdaság a közelmúltban írt a stratégiáért felelős kormánybiztos, Mosóczi László nyilatkozata alapján. Az interjúban Mosóczi László elmondta, hogy az idén lesz hatvanéves a társaság első V43-as Szili (szilícium egyenirányítós) mozdonya. Az iho.hu most arról számolt be, hogy a MÁV-Start villamosmozdonyok átlagos kora 43 év. A vontatási feladatok dandárja

  • az idén idestova ötvenéves átlagos korú V43-asokra hárul,
  • a V63 (630) sorozatú Gigantok 37 évesek,
  • míg az első korszerű villanygép sorozat, a kétáramnemű 470-esek, a Teknők tíz példánya is túl van már húszon.

Bár a mozdonyok java be van vonva a fenntartásba, nem mind adható ki feltétlenül a forgalomba.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.