Decembertől a 101-es vonalon, Püspökladány és Biharkeresztes között is bevezeti a Magyar Államvasutak az ütemes menetrendet – tájékoztatta az Ihót a vasúttársaság.
A lap emlékeztet rá, hogy a közelmúltban adták át a felújított 101-es vonalon a felsővezetéket, így a vonatok élén már villanygépek is dolgozhatnak.
Augusztus 28-tól Szilik és Traxxok váltották le a Csörgőket, ekkortól hivatalosan is villamosítottnak tekinthető a vonal.
Ugyanakkor üröm az örömben, hogy habár a 101-es vonal korszerűsítése fontos fejlesztés, mégis, a lap szerint masszív hiányérzetet okoz, hogy az engedélyezett pályasebesség mindössze 100 kilométer per óra, holott a vonalvezetés lehetővé tenné a 120, megfelelő biztosítóberendezéssel pedig még a 160 kilométer per órás tempót is, így lényegében csak az évtizedekkel ezelőtt elért tempót sikerült konzerválni. Ráadásul Biharkeresztes állomástól a román határig vezető, bő öt kilométeres szakaszon nem épült ki a villamosítás, erre csak középtávon kerülhet sor, a romániai 300-as számú vasútvonal Kolozsvárt Nagyváraddal és a magyar határnál található Biharpüspökivel összekötő, 166 kilométer hosszú szakaszának 7,3 milliárd lej (körülbelül 470 milliárd forint értékű) villamosítási és felújítási nagyprojektjével összhangban, amely az egyik legfontosabb vasúti infrastruktúra-fejlesztési beruházás Romániában.
A Püspökladánytól a román határig vezető, 55,6 kilométer hosszú 101-es vonal teljes körű átépítése és villamosítása még 2020-ban kezdődött meg. A kivitelező SR 2019 Konzorcium 2023 júliusának végére, az eredetileg tervezetthez képest néhány hónap csúszással készült el a nettó 47 milliárd 237 millió forint értékű, uniós forrásokból finanszírozott munkálatokkal.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.