BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Pontosítják a 3,5 tonna feletti autóbuszok e-útdíj-rendszerbe történő átvezetését

Február 1-től nem a megtett úttal arányosan, hanem továbbra is a használati díj alapú rendszerben, e-matrica vásárlásával tudják rendezni az úthasználók a 3,5 tonna feletti autóbuszok úthasználatának díját. A HU-GO elektronikus útdíjszedési rendszerbe regisztrált 3,5 tonna feletti autóbuszok üzemeltetőit arra kéri a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt., hogy még ne vegyék igénybe útdíjfizetésre a HU-GO e-útdíj-rendszert, ne használják a megvásárolt fedélzeti eszközeiket.

Folytatódnak az egyeztetések a 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömeg feletti autóbuszok e-útdíj-rendszerbe sorolásáról. A díjpolitikai döntésekben illetékes szakminisztérium, az érdekképviseletek és a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ) részvételével aktív párbeszéd zajlik, melynek keretében a felek a 3,5 tonna feletti autóbuszok e-útdíj-rendszerbe történő átvezetését, annak feltételeit pontosítják – írja a NÚSZ.

Ezekre tekintettel a kormány a veszélyhelyzet ideje alatt változtatott az autópályák, autóutak és főutak használatáért fizetendő, a megtett úttal arányos díjról szóló törvényén és rendeletén – derült ki a Magyar Közlönyből. 

Black,Truck,Moving,At,City's,Suburb,With,Fields,Around
A NÚSZ arra kéri a 3,5 tonna feletti autóbuszok üzemeltetőit, hogy még ne vegyék igénybe útdíjfizetésre a HU-GO e-útdíj-rendszert
Fotó: Shutterstock

A fentiek alapján 2024. február 1-től nem a megtett úttal arányosan, hanem továbbra is a használati díj alapú rendszerben, e-matrica vásárlásával tudják rendezni az úthasználók a 3,5 tonna feletti autóbuszok úthasználatának díját. A HU-GO elektronikus útdíjszedési rendszerbe regisztrált 3,5 tonna feletti autóbuszok üzemeltetőit arra kéri a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt., hogy 

még ne vegyék igénybe útdíjfizetésre a HU-GO e-útdíj-rendszert, ne használják a megvásárolt fedélzeti eszközeiket.

Az e-matrica rendszerben a 3,5 tonna feletti buszokra országos havi és heti (10 napos) jogosultság is vásárolható 2024. február 1-től, azzal, hogy a módosuló díjrendelet alapján ezen jogosultságok érvényessége 2024. március 31. napján 24 órakor abban az esetben is lejár, ha a megváltásakor hatályos rendelkezések alapján ezen az időponton túl is érvényes lenne.

2024-es e-matrica díjtáblázat
 

Ezzel együtt a 2024. január 31. előtt B2 kategóriára vásárolt havi és heti (10 napos) e-matricák érvényessége természetesen nem jár le január hónap utolsó napján, azok az egyes matricatípusok érvényességi idejének megfelelően használhatók.

Több mint 3 millió e-matrica jár le január 31-én

Az autósok mintegy harmada már decemberben megvette idei éves matricáját, ám nagyon sokan az utolsó pillanatra hagyják a pályahasználatra jogosító bérlet vásárlását.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.