BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
20200813_0012_MI20200813 MN Budapest Város fotók, M1 M7 autópálya bevezető szakasz, P+R parkoló Magyar Nemzet fotó:Mirkó István20200813 Budapest Város fotók, M1 M7 autópálya bevezető szakasz, P+R parkoló Magyar Nemzet fotó: Mirkó István (MI)

Parkolás: hatalmas igény lenne P+R-ekre és parkolóházakra Budapesten

Egyre kevesebb az utcai parkolóhely a fővárosban, miközben nő az utakon lévő autók száma. Ráadásul az elektromos autók terjedésével folyamatosan emelkedik az igény a töltőállomással felszerelt parkolóhelyekre. Az autósok keresik a P+R parkolókat és a parkolóházakat, de ezekből nincs elég Budapesten.

Alkalmanként átlagosan 2,5 órát parkolnak a magyar autósok az utcán és 6 órát a parkolóházakban, az irodai és P+R parkolókban pedig több mint 9 órát állnak a járművek – derül ki a Parkl több mint 260 ezer regisztrált felhasználóval rendelkező mobilapplikációjának adataiból. Az elektromos autók töltési ideje nem változott 2020 óta, a felvett teljesítmény ugyanakkor a duplájára nőtt. 

20200813_0012_MI20200813 MN Budapest Város fotók, M1 M7 autópálya bevezető szakasz, P+R parkoló Magyar Nemzet fotó:Mirkó István20200813 Budapest Város fotók, M1 M7 autópálya bevezető szakasz, P+R parkoló Magyar Nemzet fotó: Mirkó István (MI)
P+R parkoló
Hatalmas igény lenne az elérhető P+R parkolókra és parkolóházakra Budapesten (Fotó: Mirkó István)

Háromszor többet parkolnak P+R-parkolóban az autók, mint az utcán

Az elmúlt három év statisztikái alapján átlagosan 2 óra 30 percig tart egy utcai parkolás, míg a parkolóházakban és parkolóudvarokban 6 óra 10 percet parkolnak a Parkl felhasználói. A közlekedési csomópontoknál elhelyezkedő parkolóházakban ez az idő jóval hosszabb is lehet, például Újbudán, a Kelenföldi pályaudvar közelében működő Budapest One Parkolóházban a járművek közel 10 órát szoktak állni a fedett épületben. Ez a kihasználtság sokkal közelebb áll a P+R-parkolók számaihoz, ahol a jellemzően munkahelyük és agglomeráció között ingázó felhasználók autói átlagosan 9 óra 54 percet várakoznak.

A parkolás szempontjából a tavasz és az ősz a legforgalmasabb időszak, ilyenkor mintegy 10-15 százalékkal magasabb a napi aktivitás, különösen szeptemberben és májusban. A parkolóházak sok esetben a környező P+R parkolók alternatívájaként is szolgálnak 

– hangsúlyozta a Parkl ügyvezető igazgatója Somogyi Zsolt. Hozzátette: a parkolókeresésnél rendkívül fontos szempont lett az elektromos autó töltőhálózatok kiépítettége.

Hétköznap folyamatosan nő az utcai parkolások száma, hétfőhöz képest összességében mintegy 15-20 százalékkal többen parkolnak péntekenként. Az irodaházakban a felhasználók jellemzően a hét közepén állnak be a parkolóba, hétfőn és pénteken inkább az otthoni munkavégzés a jellemző. A munkahelyükre ingázók autói a Parkl irodaházi helyszíneinek adatai alapján átlagosan 9 óra 33 percet várnak sofőrükre a garázsban.

Lakást adtak nemrég annyiért, mint amennyibe ma egy garázs kerül

Összeért a budapesti és a vidéki garázsok ára, mind vásárolni, mind bérelni szinte ugyanolyan áron lehet a nagyvárosokban, mint a fővárosban, ahol az eladó garázsok átlagos ára 7,5 millió forint körül mozog, a kiadó helyekért pedig – ugyancsak átlagosan – havi 25-26 ezer forintot kell fizetni itt és ott is. Nettóban számolva a garázskiadás hozama nem marad el a lakáskiadásétól, ráadásul néhány éve még egy garzonlakást lehetett venni egy eladó belvárosi garázs jelenlegi árából.

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.