Alkalmanként átlagosan 2,5 órát parkolnak a magyar autósok az utcán és 6 órát a parkolóházakban, az irodai és P+R parkolókban pedig több mint 9 órát állnak a járművek – derül ki a Parkl több mint 260 ezer regisztrált felhasználóval rendelkező mobilapplikációjának adataiból. Az elektromos autók töltési ideje nem változott 2020 óta, a felvett teljesítmény ugyanakkor a duplájára nőtt.
Az elmúlt három év statisztikái alapján átlagosan 2 óra 30 percig tart egy utcai parkolás, míg a parkolóházakban és parkolóudvarokban 6 óra 10 percet parkolnak a Parkl felhasználói. A közlekedési csomópontoknál elhelyezkedő parkolóházakban ez az idő jóval hosszabb is lehet, például Újbudán, a Kelenföldi pályaudvar közelében működő Budapest One Parkolóházban a járművek közel 10 órát szoktak állni a fedett épületben. Ez a kihasználtság sokkal közelebb áll a P+R-parkolók számaihoz, ahol a jellemzően munkahelyük és agglomeráció között ingázó felhasználók autói átlagosan 9 óra 54 percet várakoznak.
A parkolás szempontjából a tavasz és az ősz a legforgalmasabb időszak, ilyenkor mintegy 10-15 százalékkal magasabb a napi aktivitás, különösen szeptemberben és májusban. A parkolóházak sok esetben a környező P+R parkolók alternatívájaként is szolgálnak
– hangsúlyozta a Parkl ügyvezető igazgatója Somogyi Zsolt. Hozzátette: a parkolókeresésnél rendkívül fontos szempont lett az elektromos autó töltőhálózatok kiépítettége.
Hétköznap folyamatosan nő az utcai parkolások száma, hétfőhöz képest összességében mintegy 15-20 százalékkal többen parkolnak péntekenként. Az irodaházakban a felhasználók jellemzően a hét közepén állnak be a parkolóba, hétfőn és pénteken inkább az otthoni munkavégzés a jellemző. A munkahelyükre ingázók autói a Parkl irodaházi helyszíneinek adatai alapján átlagosan 9 óra 33 percet várnak sofőrükre a garázsban.
Lakást adtak nemrég annyiért, mint amennyibe ma egy garázs kerülÖsszeért a budapesti és a vidéki garázsok ára, mind vásárolni, mind bérelni szinte ugyanolyan áron lehet a nagyvárosokban, mint a fővárosban, ahol az eladó garázsok átlagos ára 7,5 millió forint körül mozog, a kiadó helyekért pedig – ugyancsak átlagosan – havi 25-26 ezer forintot kell fizetni itt és ott is. Nettóban számolva a garázskiadás hozama nem marad el a lakáskiadásétól, ráadásul néhány éve még egy garzonlakást lehetett venni egy eladó belvárosi garázs jelenlegi árából. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.