BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Elindul a forgalom a Budapest-Belgrád vasútvonal egy szakaszán

Szabadka és Belgrád között elindul a forgalom a Budapest–Belgrád vasútvonalon. A szerb építésügyi miniszter közölte, hogy a vonatok november 25-től közlekednek.

November 25-én megindulhat a személyforgalom Szabadka és Belgrád között, a Budapest–Belgrád vasútvonal teljes szerbiai szakaszán – közölte hétfőn Goran Vesic szerb építésügyi miniszter a belgrádi Pink televízióban.

20240227 Kiskunhalas

Látványos képeken a Budapest-Belgrád vasútvonal kiskunhalasi szakaszának építése.

Fotó: Pozsgai Ákos PÁ Pet?fi Népe
Újabb szerb szakaszon indulhat el a forgalom a Budapest–Belgrád vasútvonalon / Fotó: Pozsgai Ákos / Petőfi Népe

A tárcavezető beszámolója szerint jelenleg a sínek tesztelése folyik Újvidék és Szabadka között. Az Újvidék és Belgrád közötti szakaszon 2022 márciusa óta folyik a közlekedés.

A Szabadka és Belgrád közötti 184 kilométeres szakaszt a vonat 70 perc alatt teszi majd meg. Járatok 5 és 22 óra között indulnak mindkét irányba.  

Goran Vesic emlékeztetett arra, hogy Szerbiában 1976 óta nem épült új vasútvonal, és 2012-ig mindössze 31 kilométernyi vasutat újítottak fel. 2012 és 2023 között 108 kilométernyi új vasút épült, valamint mintegy 843 kilométert újítottak fel.

Mikor készül el a Budapest–Belgrád vasútvonal magyar szakasza?

A Budapest–Belgrád vasútvonal magyar szakasza 2026-ban készül el, és abban az évben indul meg a forgalom – jelentette ki Orbán Viktor magyar miniszterelnök a kínai állami CGTN-nek adott interjújában. A riporter kérdésére közölte: teljes mértékben biztos a 2026-os rajtban.

Az újjáépítés alapkövét 2021 októberében rakták le. A projekt értéke mintegy 1,7 milliárd euró. A beruházást 85 százalékban fix kamatozású kínai hitelből, a fennmaradó 15 százalékot saját forrásból, önrész biztosításával finanszírozza a magyar állam. Az építkezés után a szerb és a magyar főváros közötti távolság leküzdése 2 óra 40 perc alatt lehetséges lesz. 

Budapest–Belgrád vasútvonal: Hadházy Ákos „leleplezte” a kínai beruházást, de lyukra futott – Lázár János helyretette

Nem először és valószínűleg nem is utoljára került tűz alá a Budapest–Belgrád vasútvonal. Ezúttal Hadházy Ákos a kínai elnök magyarországi látogatásának első munkanapján próbálta bebizonyítani, hogy a stratégiai súlyú beruházást úgy tákolják össze negyvenéves sínekből. Nagyon úgy tűnik, a független országgyűlési képviselő jókorát tévedett. Lázár János minisztériuma elmagyarázta, mit kevert össze.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.