BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Geszti Péter is ott ragadt a Stuttgartba tartó járaton – szerinte lincshangulat alakult ki a gépen

Órákkal később indult el Budapestről a Eurowings azon járata Stuttgarttba, amellyel magyar szurkolók utaztak volna az esti Skócia–Magyarország-mérkőzésre. A késés miatt lincshangulat alakult ki, a szurkolók tömegesen szálltak le a járatról. Többen, köztük a gépen tartózkodó Geszti Péter is reagált a történtekre.

Szombaton kisgyermekes, idős és várandós utasaik tömegét hagyta a Wizz Air Rómában, törölve a késő esti járatot, hosszas várakozás után üzenetben értesítve őket, hogy csak másnap délután tudják őket hazaszállítani. Ezt követően a labdarúgó-Európa-bajnokság esti mérkőzésére igyekvő magyar szurkolókat érte csalódás, akik jó ideig hiába várták a reptéren a Eurowings Budapestről Stuttgartba tartó járatának indulását.

meccsjárat
Nem volt szerencséjük a meccsjárat utasainak, késés miatt lemaradtak a magyar–skót mérkőzésről / Utazómajom

Késés, csomagcsere és rendőri intézkedés 

A járat eredetileg 16.15-kor indult volna Budapestről, amely eleve háromórás késéssel, 18.21-kor érkezett meg a budapesti repülőtérre. A Budapest Airport közleménye szerint a földi kiszolgáló vállalat ekkor a gépet a protokoll szerint felkészítette a visszaútra és az utasokat beszállította. A beszállítás után derült ki azonban, hogy a járat nem tud 18.55-kor elindulni, ahogy a közleményben írták, a résidő miatt csupán 20.22-kor szállhat fel. 

A gépen többségben szurkolók utaztak volna az esti futballmeccsre, akik, amikor nyilvánvalóvá vált, hogy nem fognak Stuttgartba érni a mérkőzés kezdetéig, inkább úgy döntöttek, hogy leszállnak a gépről, és elállnak az utazástól. Poggyászaikat a földi kiszolgáló vállalat kiszedte a gépből, majd az utasok a csomagokkal együtt elhagyták a terminált. A szurkolók leszállása előtt a gépre egy renitens utas viselkedése miatt rendőrt hívott a személyzet, ám a rendőri intézkedés után az illető a gépen maradt – írták a közleményben.

Az utasok többsége nem repült el

A Budapest Airport tájékoztatása szerint a stuttgarti járat végül 20.35-kor szállt fel Budapestről, ahonnan 52 fő nem utazott el. A közleményben az állítják: 

az utasok folyamatosan kaptak tájékoztatást, hiszen a járat indulási információi a terminálon mindvégig elérhetők voltak a járatinformációs kijelzőkön. A további várható késést már a pilóta közölte az utasokkal beszállítást követően a gépen.

A Budapest Airport elnézést kér az utasoktól a kellemetlenségért. 

De mi történt?

Az Utazómajom a késés egyik lehetséges okaként egy olvasójukra hivatkozva arról számolt be, hogy az utasok azt az információt kapták: összekeverték a csomagokat, azok nem megfelelő gépre kerültek. A kint lévők közül egyébként már a csúszást látva, azt javasolták a Budapesten ragadt szurkolótársaknak, hogy aki csak a meccs miatt utazna Stuttgartba, ne induljon el, mert már biztosan nem érnek oda időben a 21 órakor kezdődő meccsre. Többen leszálltak, visszafordultak, emiatt pedig új utaslistát kell készíteni – írta a portál. 

„Botrány, ahogy a Eurowings kezeli a helyzetet. Mi végül leszálltunk, és nem indultunk el Stuttgartba a meccsre” – mondta egy utas, aki szerint állítólag hat csomag tévesen lett feladva. „Amíg nem találják meg a csomagokat, addig nem indult el a járat. Ez másfél órával ezelőtt történt, azóta sincs változás” – jelzett még a helyszínről. 

A Eurowings személyzete úgy döntött, hogy fontosabb a hat csomag, mint az, hogy kétszáz ember odaérjen a meccsre. Teljesen megértem azokat, akik indulatosan kezelték a helyzetet. Rosszul döntött a légitársaság. A hat csomagot a következő géppel vissza lehetett volna küldeni, és akkor kétszáz ember talán odaér a meccsre

– vélekedett érthetően indulatosan az utas.

Vélhetően azoknak a szurkolóknak lehetett igazuk, akik nem indultak el, hiszen a járat még a levegőben volt, amikor a meccs már elkezdődött. Becslések szerint legfeljebb a második félidőre érhettek volna a stadionba, ha fent maradnak a gépen. A leszálló utasok értelemszerűen csalódottak és felháborodottak voltak, ám emellett jelentős anyagi veszteségről is beszéltek, előfordult olyan, aki azt mondta, kettőjüknek közel hétszázezer forintos káruk keletkezett.

A járaton utazott volna Geszti Péter is, aki hosszú bejegyzésben számolt be, mi történt és milyen hangulat uralkodott a terminálon, majd a gépen. Az előadó úgy foglalta össze röviden a történtek miatti érzéseit: 

Fapados járat, fapados ügymenet, fapados reakciók, fapados élet.

Mi történt a szemtanú szerint?

Geszti leírta a hosszú, idegőrlő várakozás történetét, ahol a terminálon együtt izgult átlagos futballrajongó, nagyvállalat vezetője, brókerzseni és sportvezető, akikkel jó ideig közösen reménykedtek, hogy ha neccesen is, de elérik a meccs elejét. Mint írta, egy idő után rémálommal felérő valóságshow-vá változott a történet, szerinte félő volt, hogy bunyóvá vagy egyenesen lincseléssé alakul. A személyzet sem reagált megfelelően, nem adtak semmilyen információt, amely tovább tüzelte a feldühödött szurkolókat. Ennek az lett a vége, hogy többen leviharzottak a gépről, ez pedig azt hozta magával, hogy mindenkinek újra le kellett szállnia, hogy az utaslistát aktualizálhassák.

Gesztinél itt szakadt el a cérna, és eldöntötte: inkább lemond az utazásról. Elítélve egyes szurkolók túlzott reakcióit, úgy fogalmazott: „Persze, a légitársaság lebőgött, nem elég a brutális késés, de még a helyi becsekkolás elbaltázása is sújtott minket, be kell perelni a céget, külön vagy együtt! Naná!”

Jogos minden utas felháborodása, a drága jegyeink, szállodafoglalásaink mentek a lecsóba, de azt hiszem, mindannyiunknak jobban fájt, hogy lemaradtunk az élményről. Mi sokat vesztettünk, akkor is, ha végül a válogatott győzött.

 

 

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.