Két tétel – egy fauve-os csendélet és egy avantgárd tusrajz – is megkapta a 90–130 millió forintos becsértéket, amely a legmagasabb a Kieselbach Galéria soron következő, 66. képaukcióján. A csendélet Dénes Valéria Rózsaszín virágok című képe 75 millió forintos kikiáltási áron. Egy különleges életmű értékes darabjáról van szó, ráadásul a festőnő képeinek többsége eltűnt a történelem viharaiban. Dénes Valéria igen tehetséges festő volt, férjével, Galimberti Sándorral Nagybányán ismerkedett meg, és mindketten a modernista újítók, a neósok közé tartoztak. 1910-től Párizsban éltek, a város akkor a művészeti élet központjának számított, és a festőnő beiratkozott Matisse festőiskolájába, ahol közvetlenül a stílusteremtő mester mellett ismerhette meg a fauve festészet elveit és gyakorlatát. A házaspár sikereket ért el, pályájukat az 1914-ben kitörő világháború törte ketté, mivel kiutasították őket Franciaországból. A most árverésre kerülő fauve stílusú Rózsaszín virágok 1915-ben egy budapesti és egy kaposvári tárlat után az akkoriban legnagyobb nemzetközi tárlaton, a San Franciscó-i Panama Pacific kiállításon is látható volt. 1924-ben került haza, és idővel a korszak neves iparművészéhez, Gróf Józsefhez került. A jelenlegi Dénes Valéria-rekord 2019 tavaszán a Virág Judit Galéria aukcióján állt be, akkor 110 millió forintért kelt el a belga kisvárost, Bruges-t ábrázoló monumentális festménye.
A másik 100 millió fölötti becsértékkel piacra kerülő kép Uitz Béla Moszkvában készített színes tusrajza. Az orosz avantgárd hosszú ideje keresett kategória a nemzetközi műtárgypiacon, hatalmas rekordokkal. Kazimir Malevics Szuprematista kompozíciója 2018-ban több mint 85 millió dollárért cserélt gazdát New Yorkban, rákerülve az év top 10-es eladási listájára Leonardo, Modigliani, Picasso, Monet és Matisse mellé. A magyar és az orosz avantgárd közötti szoros kapcsolat feltárása a művészettörténet adóssága, de ha egyszer megvalósul egy kiállítás a témában, Uitz Béla most aukcióra kerülő színes tusrajza biztos, hogy az egyik fontos darabja lesz. A moszkvai Vaszilij Blazsennij-székesegyházat ábrázoló 1921-es, papíralapú munka 65 millión kezd, becsértéke 90–130 millió forint.
Berény Róbert pályakezdése is Párizshoz és a fauvizmushoz köthető, ám a későbbi, érett korszak képei inkább kubista és Picasso-hatást mutatnak. Ilyen az aukción kínált 1930-as Pipás csendélet, amelyet a negyvenes éveiben járó Berény már itthon, a Gresham-kör tagjaként alkotott. A kép kikiáltási ára 40 millió forint, becsértéke 50–70 millió.
Igazi csemege az anyagban a modern magyar festészet gyűjtőinek Duray Tibor 1935-ben készült, Éva című különleges festménye. Nem véletlenül kapott a 44 millió forintos kezdőárról induló kép 50–75 millió forintos becsértéket. Ez a neoklasszikus, aszimmetrikusan komponált festmény a Duray-életművet összefoglaló monográfia címlapképe is volt. Az előtérben egy almát tartó női akt látható egy budapesti gangos bérház belső teraszán.
Batthyány Gyula maga a magyar art deco, aki szereti, nagyon szereti, mások elutasítják, túl dekadensnek tartják. A most aukcióra kerülő fekete aktja paradox módon jól illeszkedik az afroamerikai témákra fókuszáló nemzetközi trendbe. Kikiáltási ára 28 millió, becsértékét 35–65 millió forint közé teszik. A kép szerepelt 2015-ben a galéria Batthyány-kiállításán és a Molnos Péter által írt monográfia címlapképe is.
A befektetésnek is számító főművek mellett minden szegmensben és árkategóriában találunk képeket. Az elmúlt évek trendjeihez igazodva sok a Czene Béla-kép, megtalálható még Balázs János alkotása is, a klasszikus kortárs anyagban Bak Imre, Hencze Tamás, Konok Tamás munkája is felelhető. A magyar pop-art ritka darabja, Koncz András Györgyi című 1976-os képe szintén bekerült az őszi aukció anyagába 3–7 millió forintos becsértékkel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.