A legmagasabb leütési árat a Kieselbach Galéria aukcióján Vajda Lajos Gyertyás lány című 1936-os műve érte el. A 48 millió forintos kalapácsár a művész aukciós életműrekordja is egyben, több mint 20 százalékkal múlta felül Vajda korábbi legmagasabb leütési árát. A Virág Judit Galéria aukcióján Hantai Simon festménye lett a legdrágább, ez a kép 46 millióért kelt el.
Viszont mindkét háznál több fontos tétel visszamaradt, és az áremelkedések mértéke sem volt kiemelkedő, az elkelt tételek közt sok a kikiáltási árán vagy egy-két licitlépcsőt emelkedve kelt el.
Érdemes azonban végigvenni, mely tételek arattak sikert. Azoknak az alkotóknak az esetében, akiknek munkásságát a közelmúltban nagy kiállítás dolgozta fel, érezhetően megélénkült az érdeklődés. A Kieselbach Galéria aukcióján Frey Krisztián a tavalyi Ludwig Múzeumos bemutatója után több mint megnégyszerezte művének indulási árát, Deim Pál nagy méretű alkotása életműrekordot ért el (9,5 millió forint). Mácsai Istvánnak még most is látható a Kiscelli Múzeumban különleges kiállítása, visszahozva az elfeledettségből a realista mestert, és fehér rózsás csendéletével négyszeresére emelte az induló árát.
Lakner Lászlónak a debreceni MODEM-ben volt kiállítása, a szürnaturalista korszakából származó Csendélet a Virág Judit Galéria aukcióján egészen 9 millió forintig kúszott fel.
A közelmúltban elhunyt – kortárs klasszikusok mint Bak Imre, Hencze Tamás, Haraszty István vagy Fajó János, mindkét háznál kiemelkedő módon szerepeltek. Virág Juditéknál Fajó János Piskóták III. című örömöt sugárzó, lüktető képe, az egyik első festménye, amelyen Fajó a később védjegyévé vált piskóta szimbólumot használta, 17 millió forintos leütési árat ért el. Haraszty 1997-es Színtérítője a Kieselbach aukción talált új gazdára 7 millió forintért.
Mindkét ház aukciója megegyezett abban is, hogy új vevőkör lépett színre, a klasszikus aukciókon megszokottól eltérő licitálási szokásokkal. Sokkal több az online licitáló, a telefonos és vételi megbízások, nem feltétlenül fontos számukra, hogy személyesen is jelen legyenek a teremben. Az új vevők elsősorban a neoavantgárd művészetet keresik, amely az elmúlt öt évben radikális áremelkedésen ment keresztül.
Keserü Ilona napjaink legnagyobb képzőművészeti sztárja, ennek ellenére a Kieselbach galéria aukcióján visszamaradt a 45 millió forintos kikiáltási áron indított Tányéros-Reinkarnáció című 2011-es munkája, amelyet előzetesen 50-70 millió forintos becsértékkel láttak el. Ugyanezen az aukción elkelt viszont Keserü 1991-es Küzdelem című festménye 38 millió forintért. A Virág Judit Galéria aukcióján mindkét indított Keserü-festmény (Közelítés emléke és Felszálló hangzat) elkelt 14-14 millió forintért.
Korga György pop-art munkája Budapest címmel, 1962-ből, 18 millió forintot ért el a Kieselbach-aukción, amely a becsértéke teteje. Ugyanezen az árverésen Swierkiewicz Róbert múzeumi kvalitású fő műve – a sorozat párdarabjai múzeumi gyűjteményben is vannak – 40 millió forint lett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.