A háromkötetes, egész pontosan 14,2 kilogramm összsúlyú művészeti monográfia, amely 4577 reprodukciót tartalmaz, egy oeuvre-katalógus, amely bemutatja a művész összes fellelhető, beazonosított alkotását – őrizzék azt akár egy múzeumi raktár mélyén vagy egy távoli magángyűjteményben. A művészettörténet számára az oeuvre-katalógusok léte elengedhetetlen, ezekből lehet a fel-felbukkanó képeket beazonosítani, hiszen a művek – a műgyűjtés természeténél fogva – járják a világot, gyűjteményekben forognak.
A Kieselbach Galéria Szőnyi István életművével kapcsolatos nagyszabású vállalkozása rá szeretné irányítani a figyelmet az oeuvre-katalógusok fájó hiányára, és bevallottan prototípusnak is szánják ezt a kiadványt. Kieselbach Tamás szerint a magyar festészetet „nem vették még leltárba”, azaz nem dolgozták fel a maga mélységében és gazdagságában, ezért több ehhez hasonló vállalásra lenne szükség.
Márai Sándor szerint a festőművész
Elmondott rólunk a világnak és mimagunknak valamit, amit örökké érzünk, de csak ritkán tudunk kimondani.
Ideális választás egy modellértékű életmű-monográfiához, hiszen Szőnyi a 20. századi magyar festőművészet megkerülhetetlen mestere. A Dunakanyar különleges szépségű települését, Zebegényt ő tette művészeti központtá, műterme kertjéből gyakran megfestette a Dunakanyar látványát. Főiskolai tanárként több nemzedéknyi festőt oktatott, köztük Keserü Ilonát és a Franciaországban karriert befutott Hantai Simont, Reigl Juditot, de nagy hatással volt a Dunakanyarban sokat tartózkodó Amrita Sher-Gil magyar-indiai származású festőművészre is.
Szőnyi közérthető és szerethető festő, minden korban vásárolták a munkáit.
Kádár János Cserje utcai villájában is sok Szőnyi-kép lógott a falakon, tekintve, hogy a képzőművészet iránt érdeklődő Kádár Jánosnénak ő volt az egyik kedvenc festője.
Szőnyi István különböző képei 1991-ben 170 ezer forintért, 2001-ben 2,8 millió forintért cseréltek gazdát.
2003-ban, a Kieselbach Galéria aukcióján érte el az eddigi rekorder árát: a Zebegényi Dunakanyar, viadukttal című festményt 50 millió forintért ütötte le az árverésvezető.
A Szőnyi-képek áremelkedését mutatja az a példa is, hogy egy napsütötte zebegényi tájat ábrázoló festménye 2005 tavaszán a Kieselbach Galéria árverésén 3 millió forintért kelt el, majd öt év múlva, 2010 decemberében, ugyanezt a képet az Abigail Galériában 12 millió forinton ütötték le.
A 2016. őszi–téli szezonban ugyancsak rendre becsérték és a várakozás fölött keltek el kimagasló festményei. A Kieselbach Galéria aukcióján a Zebegény ősszel című 1928-as festményt adták el 10 millió forintért. A Virág Judit Galéria téli aukcióján Szőnyi Istvántól a Ponte Cestio című olasz tájképet 29 millió forintos leütési áron értékesítették, ami a 13-16 milliós becsértékét jóval meghaladó ár volt akkoriban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.