A Sotheby’s az év elején nyerte el a 102 éves korában elhunyt Landau hagyatékának kezelését. A műgyűjtő a Whitney Museum of American Art igazgatótanácsának régi tagja volt, és egy magánmúzeum tulajdonosa is. Árverésre került kollekcióját előzetesen 344,5-430,1 millió dollár közti becsértékes sávba várták, végül 406,4 millió dollárt hozott.
Picasso Femme à la montre című festménye a 121 millió dolláros leütési árával az életmű második legmagasabb árat elért darabja lett (a rekordár 179 millió dollár) az aukciós értékesítések sorában – írta az artnet. A kép jutalékokkal növelt végső vételára 139,4 millió dollár volt. Emily Fisher Landau maga is kollekciója ékkövének és legértékesebb darabjának tekintette ezt a művet, haláláig az otthonában lógott. A képet 1968-ban vásárolta meg a New York-i Pace Gallerytől. A licitálás 95 millió dollárról indult érte és gyorsan 115 millió dollárra rúgott, majd három telefonos ajánlattevő közt dőlt el a licit. Az artnet értesülései szerint legalább egyikük Ázsiából telefonált.
A végső, adókkal és illetékekkel növelt összeg 139 363 500 dollár, ami remek eredmény, különösen ebben a piaci környezetben, de a valós piaci helyzetről nem árul el sokat, hiszen ez egy unikális darab, kiemelkedő gyűjteményből.
Marie-Thérèse Walter kubista portréját nemcsak az alkotója és egykori tulajdonosa miatt értékelték magasra, hanem mert 1932-es datálású és ezt az évet Picasso életművében kiemelkedőnek tartják. A londoni Tate Modern 2017-ben külön kiállítást is rendezett ennek az évnek a terméséből.
Több mint 102 éves életútja során a neves művészetpártoló Emily Fisher Landau mintegy 1200 műalkotást szerzett meg. November 8-án a Sotheby’s 31-et vitt kalapács alá az esti aukción és később még 82 darabot fog elárverezni az aukciós hét eseményein. Tovább folytatódott az elmúlt évek trendje, hogy a neves műgyűjtők kollekciója stabil eredményeket hoz a művészeti piac bizonytalan időszakában.
Az árverés további részében Agnes Martin művészi rekordot döntött 18,7 millió dollárral.
Hangulatos, aranylevél foltos minimalista absztrakcióját, a Gray Stone II-t 18,7 millió dollárért adták el Phillipe Segalot francia műkereskedőnek és -gyűjtőnek. A vételár az előzetes 6 milliós becsérték háromszorosa, és új aukciós rekord a művésznek. Rekord lett a Jasper Johns által egy, az 1986-os Flags című műhöz készített zászlódarab közül, amelyet 41 millió dollárért adtak el. Cy Twombly egy cím nélküli palatáblaműve 26,76 millió dollárért került egy ázsiai gyűjtőhöz.
Az est másik csúcspontja volt Ed Ruscha három művének eladása, ezek a képek is Landau személyes kedvencei közé tartoztak. A Securing the Last Letter (Boss) 39,4 millió dollárért kelt el, egy másik, szövegalapú festmény, a Mint 12,9 millió dollár lett, a harmadik kép (Festmény az amerikai indián számára) 6,1 millió dollárért kelt el.
Az eladás Andy Warhol Landau portréjával ért véget, ami valamivel több mint félmillió dollárért kelt el, emlékeztetve a teremben tartózkodókat az esti indulás előtt híres gyűjtői szellemére: „Ha valaki igazi gyűjtő, semmi sem akadályozza meg abban, hogy megszerezze, amit akar.”
A közönség soraiban jelen voltak a legnevesebb műkereskedők, köztük Dominique Lévy, Amalia Dayan, Amy Cappelazzo, Loic Gouzer, Larry Gagosian, telefonon pedig az ázsiai licitálók voltak aktívak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.