Idén a vásár dekorációját a szürrealizmus százéves évfordulója ihlette, és a jubileum alkalmából a Paul Delvaux Alapítvány volt az esemény díszvendége. Delvaux a szürrealista mozgalomhoz széles körben kötődő művész, és számos kiállító standján megjelentek a festményei és rajzai.
2024-ben lesz száz éve annak, hogy André Breton költő és műkritikus megjelentette a szürrealista mozgalom kiáltványát. Ebben az évben a művészeti világban minden a szürrealizmusról és a szürrealizmus ihlette kortárs irányzatokról fog szólni, a BRAFA most megadta ehhez a kezdőhangot. A művészeti és irodalmi esemény megünneplésére a vásárt Magritte és Paul Delvaux munkái ihlette díszletekben rendezték meg.
Az ide készült dekorációt azonban idén először, a környezettudatosság jegyében, nem kidobják, hanem újrahasznosítják vagy újra felhasználják. A BRAFA-t megkereste egy ingatlanszakértő, hogy értékesítse a dekorelemeket, és a bevételt egy neves balettiskola, a liege-i Mosa Balettintézet javára fordítják. A hozzájárulás lehetővé teszi egy fiatal hallgató számára, hogy ösztöndíjjal részt vehessen a képzésben. Két „Magritte-felhőt” is újrahasznosítanak a VertigO Events által szervezett jótékonysági est keretében. A szőnyeget a courtrai-i székhelyű Vanheede Environment Group cég fogja újrahasznosítani, a reklámbannerek pedig a Redopapersnek köszönhetően kapnak új életet, a feleslegből jegyzettömböket, naplókat és zsebkönyveket készítenek.
A Boon Gallery Delvaux fontos alkotását, az 1944-ben festett „La Ville Lunaire”-t állította ki. A kép először jelent meg a piacon, 980 ezer eurós áron. „Hosszan udvaroltunk a tulajdonosnak, egy 1944-ben, a háború és a szürrealista időszak kellős közepén festett műről van szó” – nyilatkozta a galéria tulajdonosa a vásár sajtóközleményében.
A 2024-es BRAFA rekordlátogatottsággal zárt, 67 ezer művészetkedvelő látogatott el a vásárra a rendezvény nyolc napja alatt, és nézte meg a 14 országból érkező 132 kiállító galéria standját. A BRAFA a művészeti év első vására, a magas látogatószám jó hír a globális műkereskedelem számára is. A látogatók egyöntetű elismeréssel fogadták a kiállított tárgyak minőségét, és különösen nagy sikert aratott a szürrealista dekor.
Nyolcmillió dollár értékű Jean Dubuffet-gyűjtemény kerül kalapács alá a Sotheby’s-nélMary és George Bloch gyűjteményének elárverezése az utóbbi évek sikerágazatát, a teljes műgyűjtemények aukcióinak sikeres hullámát lovagolja meg. A művekért akár hárommilliárd forint bevételre is szert tehet a Sotheby’s. |
Az 1984-ben alapított Florence de Voldere, a történelmi párizsi galéria a 16–18. századi flamand festészetre szakosodott. Standjukon olyan rendszert állítottak fel, amellyel úgy világították meg a kiállított képeket, mintha a képernyőkön reprodukálták volna őket. Ők idézték Walt Disney-t is, aki egyszer azt nyilatkozta, hogy a flamand festészet hatása itatta át az általa készített rajzfilmeket, mert az érzelmek közvetítését a képek által a flamand festészet tanulmányozásával sajátította el.
A Florence de Voldere galériánál lehetett megvásárolni Roelandt Savery Noé bárkája című festményét 1,3 millió euróért. Arról nem szólnak a hírek, hogy végül eladták-e, de az antwerpeni Martin van Cleve (1527–1581) életképére 150 ezer euróért találtak vevőt.
A magyar galériák közül egyedüliként a Kalman Maklary Fine Arts szokott részt venni a BRAFA-n, de idén kihagyták. Az általuk képviselt Reigl Judittól a Galerie Dina Vierny kínált egy ritka, 1950-es évekbeli festményt és néhányat az utolsó korszakából.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.