Sorra jelentik be terveiket, beruházásaikat az akkumulátor-gyártó vállalatok, illetve az őket magukhoz édesgető országok.
A cél, hogy a globális méretű, nyomasztó csiphiány tanulságait levonva önellátásra térjenek át a járműipar korszakváltásához elengedhetetlen energiatároló egységekből is. Nagy-Britannia egyszerre hat vállalattal tárgyal erről – jelentette a Financial Times.
Két helyi autógyártó, azaz a Nissan és a Ford, két akkugyártó, a LG és a Samsung, illetve két hazai startup, az InoBat Auto és a Britishvolt tárgyal a kormány és a befogadó helyhatóságok vezetőivel. London kész anyagi támogatással is ösztönözni a megtelepedésüket.
Szükség is lesz az iskolateremtő Tesla után gigafactoryként emlegetett óriásgyárakra, mivel 2030-tól már csak elektromos hajtású autókat lehet árulni a szigetországban, és 2035-től már a hibridek sem kaphatnak rendszámot.
Eddig 38 európai gigafactory-projektről lehet tudni, ebből azonban csak a Britishvolt folyamatban lévő egyetlen angliai beruházása szerepel a listán.
Már a Ford is jelezte érdeklődési szándékát, a brit földön gyártott akkucelláit a cég törökországi gyárában építenék össze akkumulátorrá, és az ott készülő Transit haszonjárművekbe szerelnék be. A Nissan számára a helyszín adott, a sunderlandi autógyárhoz csatolnák az akkugyárukat, hogy ezzel is csökkentsék a költségeiket. LG és a Samsung tárgyal a kormánnyal, de csak akkor épít gyárat, ha beszállítóként megfelelő megrendelést kap az autóipartól.
Romániában már előbbre járnak, a német Draxlmaier autóipari beszállító a hét elején jelentette be, hogy 200 millió eurós költséggel megépíti első romániai akkugyárát Temesváron.
Azt nem tudni, hogy Bukarest, illetve a helyiek ehhez mi módon járulnak hozzá, mindenesetre a cég ezer új munkahelyet ígér, és négy hektáron kezdi építeni az üzemét, amely több ütemben, hat év alatt éri el teljes kapacitását. A Draxlmaier 1993 óta dolgozik Romániában, öt városban vannak üzemei, 15 ezer alkalmazottal.
Egy jóval nagyobb játékos, a General Motors is előállt frissített tervével, amelynek részét képezi két, egyenként 2-2 milliárd dolláros költséggel megépítendő akkumulátorgyár.
Annyit tudni, hogy ezek „valahol” az Egyesült Államokban lesznek, ahogy a két, a stratégiai partnerként megjelölt LG Energy Solutions bevonásával már épülő ohiói és tennesseei gigafactory. Az utóbbi 2,3 milliárdba kerül – írja a Reuters.
A GM fokozatosan emeli az elektromos és önvezető járművek fejlesztésére szánt keretét, a tavaly tavaszi 20 milliárdról indulva most 35 milliárdot jelölt meg mint a 2025-ös céldátumig elköltendő összeget. Addigra globálisan harminc új villanyautó-modellel áll elő. Az amerikai piacvezető autógyártónak muszáj volt emelnie a tétet, hiszen a rivális Ford egy hónapja növelte 30 milliárd dollárra a 2030-ig e-autózásra fordítandó keretét. A villanyautó-gyártást a Biden-kormányzat is szívügyének tekinti, hatalmas adókedvezményekkel támogatja mind a szektor szereplőit, mind a járművásárlásokat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.