BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A szállítmányozókat az ár is húzza

A szállítmányozók helyzetét tovább nehezítik az európai és közép-kínai esőzések és áradások, amelyek újabb zavarokat okozhatnak a globális ellátási láncokban.

A szállítmányozók számár az idén már eddig is komoly gondokat okozott a Szuezi-csatorna ideiglenes leállása és a dél-kínai kikötőkben kialakuló koronavírus-gócok, most pedig az európai és közép-kínai esőzések és ráadások nehezítik tovább a dolgukat, és zavarják meg a globális ellátási láncokat. 

A természeti katasztrófa Németországot, Belgiumot, valamint Luxemburg, Svájc és Hollandia egy részét is érintette, és több helyen megrongálta a vasúti síneket, például a Csehországból és Szlovákiából Rotterdamba és Hamburgba vezető vonalon. 

Fotó: STR / AFP

Tim Huxley, a Mandarin Shipping vezérigazgatója szerint ez „komoly fennakadásokat” okoz, lassítja az áruszállítást, és azt jelenti, hogy többek között az acélgyártó óriás, a német Thyssenkrupp sem kap esetleg elegendő alapanyagot. 

Ez dominóhatást okoz majd olyan iparágakban, mint az autó- és háztartásieszköz-gyártás

 – vélekedett a CNBC-nek nyilatkozva. Az energia- és nyersanyag-információkat szolgáltató S&P Global Platts jelentése szerint a Thyssenkrupp már július 16-án értesítette a partnereit, hogy a Rajna környékét és a Rhur-vidéket érintő árvizek miatt vis maior helyzet állt elő, így nem tudja teljesíteni a szerződéses kötelezettségeit.

A vasúti szállításban okoznak fennakadást a kínai Henan tartományban pusztító árvizek is, mivel a terület az ország középső részén fekszik, így nincsenek tengeri kikötői. 

Henan Kína „kenyeres kosara”, ahol az idén 38 millió tonna búzát termeltek, elszállítani azonban a szénnel együtt nem tudják a termés egy részét. 

A teljes gabonatermelést illetően a tartomány a második legjelentősebb az országban, tavaly 68,26 millió tonnát termeltek, ami a teljes országos mennyiség több, mint egytizede. A Global Times című kínai lap beszámolója szerint a heves esőzések csupán rövid távú hatással lesznek a mezőgazdaságra, Huxley viszont biztos benne, hogy a fennakadások miatt nőni fognak a szállítási díjak.

Németországban egyébként még mindig nem állt teljesen helyre az áramellátás, a legnagyobb helyi szolgálató, a Westnetz keddi becslései szerint 5800 háztartás van még elektromos energia nélkül. A nem egészen két héttel ezelőtti áradás következtében kétszázezer háztartásban szűnt meg az áramellátás. A Westnetz, amely 7,5 millió embert lát el árammal, gázzal, vízzel és központi fűtéssel, egyes helyeken még mindig alternatív alállomásokat és tartalékgenerátorokat kénytelen használni.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.