BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Árversenyt indít a Tesla kínai vetélytársa

A Tesla csökkentette SUV-ja, a Model Y árát, amire az Xpeng a Model 3-nál jelentősen olcsóbb szedánnal rukkolt elő. A P5 ráadásul az első olyan tömegesen gyártott gépkocsi, mely Lidar technológiát használ.

Az Xpeng legújabb szedánjának a P5-nek a támogatások után 160 és 230 ezer jüan (7,5 és 10,8 millió forint) között fog alakulni az ára a cég szombati bejelentése szerint – írja a CNBC.

Fotó: Koki Ktaoka / Yomiuri / The Yomiuri Shimbun via AFP

A P5 az Xpeng harmadik modellje és a P7 után a második szedánja a kínai villanyautó cégnek és olcsóbb a Tesla 3-asnál, amelynek ára 250, 900 jüanról (közel 11,8 millió forint) indul az országban. A P7 legolcsóbb verzója 229,900 jüanba kerül.

Mindemellett a P5 lesz az első tömeggyártott autó, mely Lidar technológiával lesz felszerelve, a választható 6 típusból 4 érkezik ezen felszereléssel és a cég vezetéssegítő technológiájával az XPILOT-tal. Az előrendelések terén ezek iránt a típusok iránt a legnagyobb a kereslet.

A kantoni cég 2021 második negyedévében 17,398 autót adott el, ami 439 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, ám ez eltörpül a Tesla által a hasonló időszakban eladott több mint 200 ezer autójához képest, igaz az amerikai cég nem közöl regionális számokat, úgyhogy nem tudni, ezek közül mennyi kelt el Kínában.

Az Xpeng – mely a new yorki tőzsdén is jelen van – a hongkongi tőzsdén is megjelent és 1,8 milliárd dollárnyi tőkét vonzott be a lépéssel, míg a Tesla a Model Y árát és hatótávolságát csökkentette, így az SUV-t már 276 ezer jüanért (közel 13 millió forint) is meg lehet venni az országban.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.