Panaszok áradatát indította el az autógyártóktól, a légiközlekedés szereplőitől, a cement- és a fémiparból az Európai Bizottság szerdán bejelentett klímavédelmi csomagterve, amely szerint 2035-től betiltják a fosszilis üzemanyagokat használó járművek forgalmazását, és új költségeket terhelnek a légi- és a vízi szállításra és más szektorokra – írta a Financial Times.
A német autóipari lobbi, a VDA szerint a csomag innovációellenes, és a benne kijelölt célok nem elérhetőek, és módosításokat javasolt a német Lufthansa légitársaság is, kérve Brüsszelt, hogy dolgozzon ki finanszírozási mechanizmust a drága bioüzemanyagokra való áttéréshez, ellenkező esetben az európai légiszállítók versenyhátrányba kerülnek. A Iata, a légitársaságok globális szervezete szerint Brüsszel öngólt lő a fosszilis repülőgép-üzemanyagok megadóztatásával, anélkül hogy segítené a fenntartható üzemanyagok elterjedését. A Volkswagen, Európa legnagyobb autógyártója ugyanakkor, amely 35 milliárd eurót tervez beruházni az elektromos járművek gyártásának felfuttatásába, üdvözölte a bizottsági javaslatokat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.