Avatárok viselik a vásárlók által megrendelt digitális öltözéket a japán divatüzletek honlapjain – írja a Reuters.
Hiroto Kai divattervező egy kimonóval kezdte az értékesítést, amelyért
először 140 dollárt kapott, majd akkora igény mutatkozott a munkáira, hogy három hét alatt már 15 000 és 20 000 dollár között keresett vele.
Az ifjú művésznek, aki korábban bolti eladóként dolgozott, hatalmas lehetőség, hogy felkarolta a Decentraland 3D virtuális valóság platform, akikkel közösen alkották meg a koncepciót.
Felmerülhet a kérdés:
vajon a valódi pénzért miért virtuális ruhát vásárolnak a divatrajongók? A fejlesztők a piaci rést abban találták meg, hogy az emberek szeretik elképzelni, hogyan fest a tervező és az általuk megálmodott ruhaköltemény a digitális valóságban.
A vásárlók online szívesen választanak akár extravagáns outfiteket is, amelyeknek köszönhetően átélhetik az önkifejezés sajátos formáját.
A kimonókat kék bársony és arany hímzés díszíti, amelyek egy sárkányt ábrázolnak. A jellegzetes színek az estélyiknél, a köntösöknél és a lábbeliknél is visszaköszönnek.
Az ötlet a luxuscégek érdeklődését is felkeltette, már a Louis Vuitton, a Burberry és a Gucci is kísérletezik a technológiával. A szakértők szerint
a hagyományos bolti vásárlás a kiskereskedelem területe fog maradni, a nagyvállalatok viszont már a virtuális márkaélményre koncentrálnak.
Az RTFKT virtuális cipőgyártó cég például arra specializálódott, hogy kifejezetten a közösségi médiában viselhető termékeket gyártson, amelyek jól passzolnak a szűrőkhöz. Az irányzat erősödését mutatja az is, hogy a cég felajánlotta az eredeti, valóságosan hordható cipők megvásárlását is, ám húsz ügyfélből egy élt vele.
Az Auroboros digitális divat startup alapítói szerint
az online térhódításnak az üzleti sikerek mellett a környezetvédelem is a hozadéka lesz,
mivel csökkenti a fizikai értelemben megvásárolt ruhák felhalmozását.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.