További növekedési lehetőségeket lát legnagyobb forgalmú terméke, az Aperol előtt a Campari vezérigazgatója, Bob Kunze-Concewitz a Reutersnek adott interjúja szerint, aki szerint az Aperol forgalma továbbra és 10 százalék fölött bővülhet évente a közeljövőben, ahogy az aperitif további sörfogyasztókat nyer meg magának.
A vezérigazgató elmondta, hogy a cég továbbra is folytatni kívánja felvásárlásokon alapuló stratégiáját, melynek keretében közép és hosszú távon újabb megállapodásokat jelenthet be. A cég az Aperolt 2003-ban vásárolta fel, amikor a likőrt csak Olaszország Veneto régiójában fogyasztották és forgalma az 50 millió eurót sem érte el évente.
Azóta a Campari az Instagram kompatibilis Aperol spritz marketingjének köszönhetően elérte, hogy az aperitif adja évi 2 milliárd eurós forgalmának ötödét, és a cég növekedésének a motorja, ellentétben a sokkal ingadozóbb növekedési adatokat produkáló Camparival vagy Grand Marnier-vel.
Az ital 2004 és 2019 között átlagosan évente 16,5 százalékkal fogyott jobban, aminek 2020-ban a koronavírus-járvány vetett véget, ám az idei első félévben visszatért a 2019-hez képest két számjegyű növekedési ütem. Kunze-Concewitz szerint figyelembe véve a fejenkénti sör és Aperol fogyasztási adatokat, továbbra is hatalmas növekedések előtt áll az ital, köszönhetően a cég hosszú távú marketing stratégiájának, mely éves szinten 10 százalék fölötti bővülést tűzött ki célul.
Az interjúra az Aperol reklámozása céljából Velencében nyitott bár megnyitásán került sor, és a vezérigazgató szerint további Terrazza Aperol-ok nyílhatnak, akár Olaszországon kívül is, hogy fokozzák a márka láthatóságát.
A siker hatására másolatok is létrejöttek, mint például az LVMH szeszesital-részlege, a Moet Hennessy által létrehozott Chandon Garden Spritz. Kunze-Concewitz azonban nem tart ezektől, szerinte amíg ezek minőségiek, csak növelik az aperitif piacot, sőt, úgy gondolja, hogy
az utánzás a dicséret legmagasabb formája.
Hozzátette továbbá azt s, hogy nem elegendő csupán valami narancssárgát palackozni, hanem a minőség is számít és senki nem versenyezhet íz tekintetében az Aperollal.
A Moet Hennessy májusban, Franciaországban dobta piacra termékét, melyet Olaszországban jövőre hoznak forgalomba. A két cég azonban a verseny mellett az együttműködést sem tartja kizártnak, júliusban bor és röviditalok árusítása céljából kötött megállapodást e-kereskedelmi platform létrehozására, melyet európai felvásárlások segítségével támogatnának.
A cég továbbra is nyitott hagyományos márkák felvásárlása iránt, hiszen az eddigiekben ezek feltámasztásában sikeres volt. A vezérigazgató szerint az italok piacán a járvány nem változtatott a felvásárlási piacon, azonban az alacsony kamatok hatására bőséges likviditás és magas szorzók jellemzik a piacot. Ennek ellenére biztos abban, hogy képesek megfelelő felvásárlási célpontokat találni és közép vagy hosszútávon.
Kunze-Concewitz a szektorban konszolidációra számít és további vásárlásokra készül, miután a cég tavaly Hollandiába helyezte székhelyét, hogy kihasználja a részvényesek lojalitását díjazó lehetőségeket az országban. Mint elmondta, így lehetővé válik a vásrlások fedezése részvénykibocsátással úgy, hogy a jelenlegi tulajdonos kezében marad a vállalat feletti kontroll.
A cég többségi tulajdonosa egy, az olasz Garavoglia család tulajdonában álló luxemburgi holding. A vezérigazgató szerint a család több ajánlatot is visszautasított a cég eladása kapcsán, megjegyezve, hogy a Camapari magas hozamot nyújtott eddigi befektetői részére.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.