A gyorsan emelkedő importárak és a súlyosbodó ellátási problémák miatt 13 brit nagyvállalat sürgeti a kormányt, hogy 2035-re vezesse ki a kibocsátáscsökkentés nélküli fosszilis forrásokat az energetikai ágazatból. Többek között a telekommunikációs BT, a lakossági vízellátásért és szennyvízkezelésért felelős Thames Water, a Co-op és a Nestlé vezetője írta alá a levelet – értesült a Sky News.
A gáz szabadpiaci árának megugrása egyértelművé tette, milyen súlyos kihívásokat jelent az ország számára az ilyen mértékű függés az importtól. Sorra dőlnek be a szigetországban a kisebb szolgáltatók, ami két hét alatt majdnem 1,5 millió fogyasztót érintett, és hamarosan hasonló problémákkal szembesülnek majd a nagyobbak is,
a gáz ugyanis hatósági áras, így a megnövekedett költségeket egy szinten túl nem háríthatják át a fogyasztókra.
A gázüzemű erőművek biztosítják a villamosenergia-termelés 40 százalékát, de a kabinet klímaszakértői szerint tizennégy év alatt lehetséges a gáz teljes kivezetése, ehhez pedig a legjobb és leginkább költséghatékony megoldás, ha az eddiginél nagyobb összegeket fektetnek az új technológiákba. A YouGov felmérése szerint a felnőtt lakosság 66 százaléka támogatná a kormány célját, hogy 2035-re száz százalékban tiszta forrásból származzon az áram.
A gáz mellett az üzemanyag- és élelmiszer-ellátásban is egyre súlyosabbak a gondok a krónikus teherautósofőr-hiány miatt az Egyesült Királyságban. A BP és az Esso ideiglenesen kénytelen volt többet is bezárni a benzinkútjai közül, a Reuters helyszíni jelentése szerint pénteken
hosszú sorok kígyóztak Londonban és Kentben.
A szállítmányozási és logisztikai cégek figyelmeztettek, hogy a helyzetre nincs gyors megoldás, és az ünnepi szezon előtti áruhiány valószínűleg már akkor is elkerülhetetlen, ha a kormány módosítana a jogosítványszerzési és vízumszabályokon. Utóbbi lehetővé tenné, hogy rövid távra külföldi sorőröket alkalmazzanak, de hosszabb távon az ágazati szövetség szerint magasabb bérek és jobb munkakörülmények szükségesek, hogy vonzóvá váljon a szakma. Grant Shapps közlekedési miniszter az üzemanyag-ellátási problémák miatt már fontolgatja a hadsereg bevetését is, de a vízumszabályok könnyítését nem támogatja, mert az olcsó külföldi munkaerő szerinte nem megoldás.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.