BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Megmenti-e a hadsereg a brit benzinellátást?

A hadsereg bevetése az üzemanyag-hiány enyhítésére már a múlt héten is felmerült, ugyanakkor a külföldi kamionsofőröknek kiadható 5 ezer soron kívüli vízum iparági szereplők szerint szinte semmire nem lesz elég.

Korlátozott számban, de készen állnak a fegyveres erők tartályautó vezetői, hogy szükség esetén bekapcsolódjanak a polgári üzemanyag-ellátásba, stabilizálva ezzel az ellátási hálózatot – közölte hétfő Kwasi Kwarteng, az üzleti ügyek minisztere.

Fotó: Ray Tang / ANADOLU AGENCY / Anadolu Agency via AFP

A katonai sofőrök külön képzésben részesülnek, hogy a részvételük a civil üzemanyag-szállításban zökkenőmentes legyen.

Ugyancsak hétfő éjjel Grant Shapps közlekedési miniszter közölte, hogy a veszélyes áruk közúti fuvarozására jogosító, de a következő hetekben lejáró vezetői engedélyek érvényességét kormány automatikusan 2022. január 31-ig meghosszabbítja, vagyis 

az ilyen jogosítványok birtokosainak nem kell otthagyniuk munkájukat, hogy az ötévenként kötelező továbbképzésen részt vegyenek. 

A szabály a szeptember 27. és december 31. között lejáró iratokat érinti.

Az üzemanyag-hiány elsősorban annak köszönhető, hogy a botladozó ellátás hatására a lakosság pánikvásárlásba kezdett, tovább súlyosbítva a problémát, melyet a teherautó-sofőrök súlyos hiánya okoz az országban. Mindennek köszönhetően a benzinkutaknál hosszú sorok alakultak ki és számos helyen fogyott el az üzemanyag a benzinkutakról, 

a legsúlyosabban érintett Londonban akár a kutak 90 százalékánál is elfogyhatott a benzin, 

hála a szokásos hatszorosára ugró keresletnek.

A kormány mindez ellen a külföldi kamionsofőrök vízumszabályainak enyhítésével próbál küzdeni, míg a hadsereg bevetésének gondolata már a múlt héten is felmerült. Az 5 ezer soron kívüli vízum, amit az üzemanyagot és élelmiszert szállító teherautók vezetői kaphatnak azonban iparági szervezetek szerint teljes mértékben elégtelen, hiszen számításaik szerint 

a brit áruszállítási szektorból legalább százezer kamionsofőr hiányzik, 

elsősorban azért, mert a brit EU-tagság tavalyi megszűnése (Brexit) óta rengeteg uniós munkavállaló távozott Nagy-Britanniából.

A Brit Kiskereskedelmi Szövetség közleménye szerint egyedül a szupermarket-hálózatoknak legalább 15 ezer kamionsofőr felvételére lenne szükségük ahhoz, hogy a karácsony előtti időszakban ne legyen fennakadás az élelmiszerellátásban.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.