A Volkswagen mindössze háromszázezer autót gyártott az idén a wolfsburgi üzemében – a legkevesebbet 1958 óta, értesült a Reuters vállalati forrásból.
Az üzemben gyártják többek között a Golfot és a Tiguant, és az elmúlt évtizedben évente átlagosan 780 ezer autó gördült le a szalagokról. A Volkswagen 2018-ban még azt remélte, hogy a termelés felfuthat évi egymillió gépkocsira, de tavaly az ellátási problémák miatt már az ötszázezret sem érték el.
A visszaesés nagyrészt a csiphiány következménye, amely globálisan sújtja az autógyárakat, és szakértők szerint még a jövő év nagy részében is tart majd.
A wolksburgi gyár versenyképességét azonban az is veszélyezteti, hogy egyelőre nem állít elő teljesen elektromos gépjárműveket. Herbert Diess vezérigazgató már szeptemberben figyelmeztetett, hogy a késlekedés az átállásban harmincezer munkahelyet, vagyis a teljes álláshelyek negyedét veszélyezteti.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.