Az online rendelés egyszerűsége mellett a lassú szállítás, vagy annak magas ára miatt egyre gyakoribbá válik ezen termékek átvétele egy hagyományos boltban – írja a Financial Times. A rendelj neten vedd át a boltban modell persze nem új keletű, számos cég már évtizedek óta biztosítja erre a lehetőséget, de az idei karácsonyi szezonban különösen népszerű lehet.
A GlobalData ügyvezető igazgatója szerint az online rendelt termékek közel ötödét a boltokban vették át a vásárlók az idei első félévben, szemben az előző évet jellemző 16,8 százalékos aránnyal. Miután a koronavírus-járvány hatására sokan költenek egyre többet online, ez lehetőséget biztosít a kereskedőknek, hogy becsábítsák a vásárlókat az üzletekbe, és a neten rendelt termékek mellett esetleg még mást is vásároljanak.
A vásárolj online, vedd át a boltban úgy tűnik a sofőrhiányról szóló hírek miatti késések miatt aggódó fogyasztók körében is egyre népszerűbb, különösen, hogy a karácsonyi szezonban tavaly is sok áru késve érkezett. A bolti átvétel a termék megvizsgálását, sőt akár a rendelés azonnali visszamondásának lehetőségét is megadja a fogyasztók számára.
Az idei ünnepi szezon különösen erős lehet, a Deloitte tanácsadócég előrejelzése szerint a kiskereskedelmi forgalom a tavalyi évhez viszonyított 7 és 9 százalék közötti növekedés után akár az 1300 milliárd dollárt is elérheti. A Salesforce adatai szerint azok a cégek, melyek biztosították a bolti átvétel lehetőségét a karácsony előtti utolsó 5 nap során 63 százalékkal magasabb forgalmat értek el, mint azok, akik nem. A kereskedők számára a bolti átvétel azért is jó, mert gyakorlatilag az utolsó kilométer szállítási költségeit hárítja a vásárlóra, ami az utóbbi időben egyre magasabb.
A legtöbb kereskedő ingyenes szállítást biztosított a karácsony előtti utolsó 7-10 nap kivételével, ám tavaly ez a lehetőség sok helyen már november végén megszűnt, míg idén várhatóan ez az időpont még hamarabb eljöhet. A nagy láncok számára ez lehetőséget nyújt, hogy visszaszerezzenek valamennyit az online kereskedőkkel szemben elveszített piacukból és a raktár kapacitások hiányának korában az üzleteiket használják gyakorlatilag disztribúciós központként.
Ugyanakkor időközben az online kereskedőként indult Amazon is egyre több fizikai üzletet nyit meg, és egyelőre nehéz lenne azt is számosítani, hogy mekkora piaci részesedést nyertek a bolti átvételt biztosító cégek a kizárólag online értékesítő versenytársaikkal szemben. Az viszont biztos, hogy a két kereskedelmi típus egyre közelebb kerül egymáshoz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.