A szállítmányozási, gyártási és kiskereskedelmi szakemberek szerint csak a jövő év második felében tér vissza a világkereskedelem a megszokott kerékvágásba.
Ázsiából kedvező hírek érkeztek az elmúlt időben, ugyanis a fő gyártóbázisokon elindult a termelés, enyhült az energiahiány, és a kikötői korlátozások szorítása is oldódik.
Ennek ellenére a közgazdászok szerint az erős kereslet, a nyugati kikötők túltelítettsége, és a megemelkedett fuvardíjak továbbra is gátolják a fellendülést – írja a WSJ. Emellett a Covid-járvány ismételt fellángolását sem lehet kizárni.
Az Egyesült Államok egyik legnagyobb kikötőjében, a Los Angeles-i Long Beachen november 19-én 71 konténerhajó horgonyzott kirakodásra várva, míg néhány nappal korábban még 86.
Kedvező fejleményekről számolt be a Held Bereederungs GmbH & Co. KG társtulajdonosa is. Jan Held szerint míg hajói nemrég akár egy hónapot is várakoztak a kikötés előtt Ázsiában, mára már közel sem kell ennyi kieső idővel számolni. Úgy véli azonban, hogy a teljes helyreállás csak a koronavírus eltűnésével képzelhető el, ami szerinte nem fog egyhamar bekövetkezni.
A kereskedelem további felpörgését segíti az is, hogy két év óta a legnagyobb mértékben, több mint negyedével csökkentek a Csendes-óceánon átnyúló fuvarok díjai is.
Ennek hátterében az állhat, hogy az amerikai kiskereskedelmi szektor képviselői korábban kapcsoltak, és jóval az ünnepi időszak előtt feltöltötték készleteiket. Másképpen látja a helyzetet Christine Humphreys, a Mindful Drinking Company Ltd. társalapítója. Szerinte cseppet sem enyhült az ellátási káosz, ugyanis a cég a legforgalmasabb időszakra, karácsonyra mindössze a megrendelt készletei felét kapta meg, mert a megszokott két hét helyett most jellemzően hat hét alatt érkeznek meg a konténerek Németországból az Egyesült Királyságba.
Do Xuan Lap, a vietnámi Fa- és Erdészeti Termékszövetség vezetője szerint a helyzet javul, a közepes méretű bútorgyárak 80 százalékos kapacitáskihasználtsággal, míg a nagyok a munkaerőhiány miatt csak legnagyobb teljesítményük 65 százalékán működnek.
Míg szeptemberben egyáltalán nem, most már sikerül szállítókonténereket foglalnia Thomas Broertjesnek, a kuangtungi székhelyű Foshan Oufeng Furniture Co. ügyvezető igazgatójának. Most azonban a legnagyobb gondot a megszokottnál háromszor, de akár négyszer magasabb árak jelentik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.