Az Egyesült Államokban stagnált az először munkanélküli segélyt kérők száma a múlt héten, ami megegyezett a szakértők által várttal.
A munkaügyi minisztérium honlapjára csütörtökön felkerült, szezonálisan kiigazított adatok szerint
az első alkalommal munkanélküli segélyt kérők száma 205 ezer volt a december 18-án záródott héten, ugyanannyi, mint egy héttel korábban.
Az Egyesült Államokban már tizenegyedik hete állt 300 ezer alatt az új segélykérők száma. Elemzők a 250 ezer és 300 ezer közötti értéket tekintik egy egészséges munkaerőpiaccal összhangban álló mutatónak.
A segélykérelmek számát mérő négyhetes mozgóátlag – amely segít kiszűrni az ideiglenes, egyszeri hatásokat – 2750-nel, 206 ezer 250-re emelkedett.
Tavaly a március 14-ével végződött héten, amely az utolsó „békebeli” hét volt, amikor még a megszokott módon működött a gazdaság a koronavírus-járvány robbanásszerű terjedése miatt elrendelt szigorú korlátozások bevezetése előtt, az első alkalommal munkanélküli segélyt kérők száma magasabb, 256 ezer volt, és ugyancsak magasabb a négyhetes mozgóátlag, ami 225 ezer 500-on állt.
A december 11-ével végződött héten a tartósan munkanélküli segélyt kérők száma 8 ezerrel 1 millió 859 ezerre, 2020. március 14-ike óta a legalacsonyabb szintre csökkent. A tartósan munkanélküli segélyt kérők számát mérő négyhetes mozgóátlag 49 ezerrel 1 millió 919 ezer 750-re csökkent, ami szintén tavaly március 14. óta a legalacsonyabb.
A december 4-én zárult héten 2 millió 138 ezren részesültek valamilyen típusú munkanélküliségi támogatásban, ez 320 ezerrel kevesebb a megelőző héthez képest. Egy évvel korábban ugyanezen a héten 21 millió 34 ezer ember kapott valamilyen támogatást.
A munkaerőpiac a koronavírus-járvány kirobbanása óta eltelt másfél évben fokozatosan talpra állt. A munkáltatók tavaly márciusban és áprilisban több mint 22 millió dolgozót bocsátottak el a járvány terjedését fékező zárlatok miatt, azóta azonban már mintegy 20 millió új munkahelyet hoztak létre.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.