Az Apple iPhone okostelefon hat év kihagyás után 2021 negyedik negyedik negyedévében ismét az eladási listák élére került Kínában
a Counterpoint piackutató vállalat szerdai jelentése szerint; ugyanakkor az éves eladási listát a vivo vezeti 22 százalékos piaci részesedéssel, a második helyen az OPPO áll 21 százalékkal, a harmadikon pedig az Apple 16 százalékkal. Az Apple iPhone okostelefonja a tavalyi negyedik negyedévben megelőzte forgalomban a helyi piacvezető, a vivo modelljeit. Az iPhone a negyedik negyedévben az eddigi legmagasabb, 23 százalékos piaci részesedését érte el az okostelefon-értékesítésekben Kínában. Az Apple 2015 negyedik negyedévében állt legutóbb a kínai eladások élén az iPhone 6 modellel.
A okostelefonok kínai piaca a tavalyi negyedik negyedévben 2 százalékkal csökkent az előző negyedévihez képest és 9 százalékkal az egy évvel korábbihoz képest. A teljes 2021-es értékesítés 2 százalékkal maradt el a 2020-astól.
Az Apple a tavalyi negyedik negyedévben 32 százalékkal több iPhone készüléket értékesített Kínában, mint egy évvel korábban
és 79 százalékkal többet, mint a tavalyi harmadik negyedévben. Piaci részesedése 2020 negyedik negyedévében 16 százalék volt.
Az Apple iPhone eladásai a 13-as modell bemutatását követően, a 39. héten indultak lendületes növekedésnek.
A kínai piacon 2020 negyedik negyedévében 18 százalékos részesedéssel rangelső vivo a 2021-es negyedik negyedévben 19 százalékos részesedéssel a második lett az Apple mögött. Negyedik negyedévi eladásai az egy évvel korábbihoz képest 6 százalékkal csökkentek, a harmadik negyedévihez képest pedig 21 százalékkal estek vissza. A harmadik helyen 17 százalékkal az OPPO állt a negyedik negyedévben. Ugyanekkora, 17 százalékos volt a részesedése 2020 negyedik negyedévében is, de akkor az még a második helyet biztosította számára az Apple előtt. Az OPPO a negyedik negyedévben az egy évvel korábbinál 6 százalékkal kevesebb, a harmadik negyedévinél pedig 18 százalékkal kevesebb készüléket értékesített.
A lista élén 2020-ban még a Huawei állt 31 százalékos piaci részesedéssel, ami 2021-ben 10 százalékra csökkent.
A Huawei után 2020-ban a vivo, az OPPO és az Apple álltak 17, 16 és 11 százalékos piaci részesedéssel. A Huawei 2021-ben 68 százalékkal kevesebb készüléket értékesített mint 2020-ban. Az Apple 47 százalékkal, az OPPO 26 százalékkal, a vivo pedig 21 százalékkal növelte éves eladásait Kínában.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.