A turisztikai ágazat mihamarabbi fellendülésében bíznak a spanyolok, hiszen miközben a járvány előtt még dübörgött a dél-európai nemzet turizmusa, tavaly már csak lézengtek a nyaralók, mindösszesen 31 millió látogatót fogadtak.
Spanyolországot 2019-ben a világ második leglátogatottabb országaként tartották számon,
amikor 83 millió turista járt csodájára tengerpartjainak és történelmi épületeinek, valamint szállt meg rövidebb időre Barcelonában és Madridban.
Tavaly „reményteljes, de időszakos” fellendülést láthattunk decemberig, amikor az omikron-változat terjedése miatt ismét szigorú korlátozásokat kellett bevezetni. A hatodik hullám ellenére az elmúlt év kedvező számokat hozott: az ország bruttó hazai termékének 7,4 százalékát adta a turizmus, szemben a 2020-as 5,5 százalékkal, emellett
a foglalkoztatottság 20 százalékponttal nőtt a szektorban.
A jelenlegi rekord magas fertőzöttségi adatok miatt az idén – a 7 napos átlag 144 ezer fő körül mozog – csak
az év második negyedévétől, azaz a húsvéttól várják a fellendülés.
Felmérések szerint az ágazat 135 millió euróval járulhat hozzá a spanyol gazdasághoz év végéig, azaz akár GDP 10,5 százalékával. Ez a világjárvány előtti szint 88 százalékát jelentené, szemben a 2021-es 57 százalékkal.
A pozitív prognózis ellenére az Exceltur turisztikai szövetség Business Confidence felmérésben résztvevő vállalkozók csupán 36,2 százaléka számol a 2019-es árbevétel elérésével az idén, több mint 60 százalékuk szerint azonban 2023-ig meg sem közelítik majd az akkori forgalmat.
A strandok és a vidéki területek élénk felvirágzásra számíthanak, míg a városok, amelyek kitettebbek a nemzetközi keresletnek és az üzleti utazásoknak, kevésbé intenzívre.
A Exceltur alelnöke, José Luis Zoreda arra is rámutatott, hogy
a számok még változhatnak az omikron, az ellátási- és energiaválság hármas csapásának függvényében.
A vállalkozók többsége csak 2023-ra, míg mások – 13 százalékuk – pedig 2024 elejére várják az ágazat teljes kilábalását.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.