Folyamatosan bővül a magyarországi futárszolgáltatás piaca, főként az e-kereskedelem fejlődésére alapozva Bíró Koppány Ajtony, a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének (MLSZKSZ) főtitkára szerint.
A futárszolgáltató cégek árbevételi átlaga 36 százalékkal növekedett 2020-ban, ami összhangban van az e-kereskedelmi piac 45 százalék körüli növekedésével.
A 2021-re vonatkozó adatok a szövetséghez tartozó cégektől még nem érkeztek be, de az e-kereskedelem bővülését mintegy 20 százalékosra becsülik a szakértők – jegyezte meg Bíró Koppány Ajtony.
A főtitkár kifejtette, hogy az e-kereskedelem logisztikai szolgáltatási piacát egyértelműen a nagy szolgáltatók és a logisztikai integrátorok uralják.
A magyar piacon jelen van több nagy nemzetközi futárszolgálati szolgáltató, úgymint a GLS, a DPD, a Trans-O-Flex, a Raben Trans, a nagy logisztikai integrátorok – a DHL, a UPS, a TNT – is aktívak az e-kereskedelmi területen. Jelentős szolgáltató még a Magyar Posta, illetve a Sprinter, és főleg Budapesten számos helyi kis futárszolgálat is működik – sorolta.
Bíró Koppány Ajtony szerint a hazai futárpiac dinamikus bővülése a kis szolgáltatóknak is kellő fejlődési lehetőséget biztosít; folyamatos az új belépők megjelenése a piacon, miközben egyes régebbi szereplők elhagyni kényszerülnek azt.
A Transport Intelligence (TI) és az Upply elemzőinek előrejelzése szerint a járvány sújtotta 2020-as év után a következő években lassulni fog a korábban tapasztalt növekedés, de továbbra is, éves szinten, 7 százalék körül marad.
A csomagok és futárküldemények globális piaca 2020-ban 13 százalékkal nőtt, a belföldi küldemények, és a nemzetközi küldemények piaca egyenként 13,2 és 12,5 százalékkal bővült.
A növekedés vezetője Észak-Amerika volt, amikor a piac több, mint 15 százalékkal nőtt 2019-hez képest. A TI és az Upply elemzői azt jósolják, hogy a világ expressz- és futárküldeményei piacának értéke 2025-ben több mint 62 százalékkal lesz nagyobb, mint 2019-ben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.