Az elmúlt két évben a változás volt az egyetlen állandó dolog. A járvány és a korlátozások miatt radikális életmódbeli változtatásokat vezettek be az emberek, mára viszont sokkal tudatosabb és ambiciózusabb döntéseket hoznak. Az Euromonitor International minden évben bemutatja azokat a globális trendeket, amelyek az elkövetkező évben várhatóan felerősödnek a fogyasztói piacon.
A globális ellátási láncok változatlanul az új vírusvariáns miatt bevezetett korlátozások miatt szenvednek, amit megnehezít a munkaerőhiány is. Ennek következménye, hogy a vásárlók gyakran üres polcokkal szembesülnek a szupermarketekben, így kénytelenek kreatív megoldásokat keresni. A Euromonitor szerint ők a tartalékos tervezők, akik megelőzik a tömeget, előfizetnek szolgáltatásokra, esetlegesen online vásárolnak. Ha nem kapják meg a keresett árut, alternatívákat keresnek, vagy megvárják míg újra kapható. 2021-ben például a vevők 28 százaléka inkább helyi termékeket vásárolt.
A helyi termelők és szolgáltatók támogatása a klímaváltoztatók közé tartozók vesszőparipája is. 2021-ben a fogyasztók 67 százaléka igyekezett pozitív hatást gyakorolni a környezetre, és ugyanezt várják el a márkáktól is – így a vegán címke mellett már jó, ha a karbonlábnyom-tanúsítvány is ott szerepel a terméken. A szakemberek 78 százaléka szerint az elkövetkező években egyre nagyobb hatással lesz az éghajlatváltozás a fogyasztói keresletre.
A korlátozásokkal a digitalizált szépkorúak rákényszerültek, hogy a korábbiaknál sűrűbben használják az online felületeket. A 60 év feletti fogyasztók 45 százaléka hetente legalább egyszer látogatta a netbankját, szintén hetente több mint 60 százalékuk pedig legalább egyszer felkeresett egy közösségi oldalt, míg 21 százalékuk videójátékozott. Ahogyan a világ 60 év feletti népessége 2021 és 2040 között 65 százalékkal nő – eléri a kétmilliárd főt – úgy születik egy új, tapasztaltabb és gazdagabb online célközönség, aki kiszolgálásáért versenghetnek a piaci szereplők.
A pénzügyek szerelmesei egyre jobban bíznak a befektetéseik megtérülésében, és hozzáértőbb megtakarítókká váltak az elmúlt években. A fogyasztók 51 százaléka szerint az elkövetkező öt évben javul az anyagi helyzetük. A megtakarítások egyre nőnek: 2019-ben a háztartások a rendelkezésre álló jövedelmük 15 százalékát takarították meg, szemben a 2020-as 17 százalékkal. Ennek hatására a globális fogyasztói kiadások 4 százalékot estek ez idő alatt.
A világjárvány arra kényszerítette a lakosságot, hogy megváltoztassák életüket és életvitelüket. A nagy életfrissítők miatt a vállalatoknak és a munkáltatóknak is újra kell tervezniük kínálatukat, egy olyan marketinggel párosulva, ami figyelembe veszi az új igényeket. 2021 júliusában például 4 millió amerikai hagyta ott a munkahelyét, amit további 4 millió felmondás követett augusztusban.
Az egyik legújabb trendet a metaverzum hívők alakítják. Ahogy a 3D-s digitális világ beszippantja a fogyasztókat, a márkáknak is követniük kell őket: be kell kapcsolódniuk az e-kereskedelembe és a virtuális termékértékesítésbe. 2021-ben a fogyasztók 38 százaléka videójátékozott legalább hetente egyszer, szemben a 2015-ös 29 százalékkal, így elég nagy ziccer kihagyása lett volna a Nike-tól, ha példáu nem dobják piacra az online "viselhető" sneakerüket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.