A jelenleg is zajló pekingi téli olimpia kapcsán gyakran olvashatunk róla, hogy sportolóinknak rendkívül hosszú repülőutat kell megtenniük, hogy az ötkarikás járatokon szerepelhessenek. A repülést főleg a nagyobb távok gyors megtételéhez kötik. Azonban a világ több helyén léteznek nagyon rövid, akár csak pár perces repülőjáratok is – erről közölt anyagot a CNN.
Nincs se fedélzeti kiszolgálás, se business-osztály, se filmnézés. Azonban emiatt nem rohannak az utasok tömegesen a panaszkönyvhöz, hiszen egy mindössze nyolc perces utazás közben erre nem is feltétlenül van igény a két karibi sziget, Anguilla és Sint Maarten között közlekedő járaton.Ez a világ legrövidebb nemzetközi járata.
A belföldi utak tekintetében a skóciai Orkney-szigeteken található Westray és Papa Westray közötti repülőút tartja a rekordot, azt mindössze 90 másodperc alatt tehetjük meg.
Anguilla egy 25,7 kilométer hosszú és 5,6 kilométer széles brit tengerentúli terület. Egy mészkősziget, amelyet 33 fehér homokos strand szegélyez.
A szomszéd sziget, Szent Martin a legközelebbi pontján csupán 7,2 kilométerre délre fekszik tőle. A terület kettéosztott, az északi rész Franciaország tengerentúli területe, míg a Sint Maarten nevű déli fele Hollandia fennhatósága alá tartozik.
A Sint Maarten Princess Juliana nemzetközi repülőtér már önmagában turisztikai látványosság, mivel a repülőgépek alacsonyan repülnek a tengerpart fölött, hogy le tudjanak szállni a szigeten.
A turisták azonban sokszor túlzásba esnek, és a kifutópálya végére állnak a látvány miatt, és hogy a gépek felszállásakor kibocsátott sugárhajtás hangját hallják. A mutatvány azonban igen veszélyes, a lökéshullám gyakran fellöki az embereket, és a tengerbe fújja a holmikat. 2017 júliusában pedig egy nő életét vesztette emiatt.
Anguilla és Sint Maarten között mindössze egyetlen légitársaság, az Anguilla Air Services üzemeltet járatokat. A cég tulajdonosa, Carl Avery Thomas szerint a légi összeköttetés fenntartása kiemelten fontos egy olyan kis sziget számára, mint Anguilla.
Ha a szigetre csak hajóval lehetne eljutni, az nem hiszem, hogy ez jót tenne a szigetnek – mondta Thomas.
Anguilla a turizmusból él, így a jó megközelíthetőség kulcsfontosságú számára.
A koronavírus-járvány azonban nem tett jót a területnek. A Saint Martin és Anguilla közötti rendszeres kompjáratokat is felfüggesztették, bár azóta már újraindultak. A tengeri utazás azonban jóval lassabb, motorcsónakkal körülbelül 25 percet vesz igénybe jó időjárás esetén, de viharos időben hosszabb és rázósabb utunk lesz. Az alacsony repülési magasság miatt a repülőút egyik fő erőssége a gyönyörű kilátás. A festői látvány által nyújtott élmény legalább annyira fontos, mint az összeköttetés a két sziget között.
A Sint Maarten-i Princess Juliana nemzetközi repülőtérről felszállva a gépmadár soha nem repül 1000 lábnál (304,8 méternél) magasabbra, az út során szép kilátás nyílik a türkizkék karibi vizekre, a homokos strandokra és a luxus üdülőhelyekre egyaránt. A nyolc perces út az anguillai Clayton J. Lloyd Nemzetközi Repülőtéren ér véget., mindössze nyolc perccel Sint Maarten elhagyása után.
A légitársaság első embere, Carl Avery Thomas egyben pilóta is. Gépei egy másik fontos szerepet is betöltenek a helyi közösség életében.
Az állam számára ingyenesen nyújtunk kutató- és mentőszolgálatot
– mesélte Thomas. Ez a misszió azt jelenti, hogy ha egy halászhajó eltűnik, Thomas és csapata a levegőbe emelkedik.
Mindig is ezt csináltuk, mióta megalapítottam a céget. Örömteli érzés, amikor mentőakcióban vagyunk, és megtalálunk valakit
– tette hozzá.
A gépek orvosi szállítási repülésekben és evakuálásokban is részt vesznek, mivel a helyi kórházon kívül ők az egyetlen szervezet a szigeten, akik lélegeztetőgéppel is rendelkeznek. A járvány alatt felajánlották a kórháznak, hogy amennyiben náluk hiány lenne, a légitársaság lélegeztetőgépeit rendelkezésre bocsátják.
Bár Anguilla légi közlekedése továbbra is kicsinek számít, nemzetközi utazásokra, charterjáratokra és magánrepülőgép-forgalomra is alkalmas az infrastruktúra. Egyre több anguillai fiatal számára vonzó ezt az iparág, többek között Thomas gyermekei, fia és lányai is mindketten repülős iskolába járnak Floridában.
A szigetre is egyre több figyelem irányul. Novemberben a Cape Air indított járatokat az Amerikai Virgin-szigetek és Anguilla között, decemberben pedig az American Airlines indított járatokat Miamiból, ami az egyetlen menetrend szerinti közvetlen légi járat a sziget az amerikai szárazföld között.
Az ünnepi főszezonban a Clayton J. Lloyd International repülőtér kifutópályája magánrepülőgépek parkolójává válik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.