Rekord összeget fizettek a fogyasztók 2021-ben, hogy feltöltsék az otthoni édességraktárukat és végre valami jobb kedvre derítse őket a járványidőszak alatt. Az amerikai Nemzeti Cukrászok Egyesülete szerint tavaly összesen 36,9 milliárd dollár értékben fogyott az édességekből, a vásárlók nem kímélték a gumimacikat és a mindenféle fajtájú és formájú csokoládékat sem. Elnézve a mostani nemzetközi helyzetet és a keresletet, idén is jó évet zárhatnak majd az édességgyárak.
Az édességek és csokoládé eladások 2021-ben 11 százalékkal haladták meg a 2020-as és 15,4 százalékkal a 2019-es értékeket. Az előrejelzések szerint az eladások 2026-ra elérhetik a 44,9 milliárd dollárt, ami 22 százalékos növekedés a tavalyi évhez képest.
Az online vásárlás egyre népszerűbbé válása mellett a közösségi média is elősegítette az eladások felpörgetését. Például a TikTok felhasználók 42 százaléka oszt meg különböző étkezéssel kapcsolatos kihívásokat.
A 2021-es sikerünk részben annak köszönhető, hogy az amerikaiak újra bekapcsolódtak a vásárlásba a viharos 2020 után, amikor gyakran fizikailag elszakadtunk a családtól, a barátoktól és a szomszédoktól, így nem is lett volna kivel megosztani a tábla csokoládénkat– mondja John Downs, a Cukrászszövetség vezérigazgatója.
A 36,9 milliárd dolláros árbevétel legnagyobb részét a csokoládé eladások adták 21,1 milliárd dolláros árbevétellel, amit a ”nem csokoládék” követnek 12,7 milliárd dollárral, gumicukrot és a mentát pedig 3,1 milliárd dollár értékben vásároltak az amerikaiak.
A kereskedelmi csoport további érdekes információkat is megosztott. A fogyasztók 71 százaléka például leginkább ott vásárolja az édességét, ahol az alap bevásárlását is intézi. 88 százalékuk a megvásárolt csokoládét és édességet minimum az alkalmak felében megosztja családjával és barátaival. Ha pedig hosszabb útra kelnek, az amerikaiak 91 százalékának 83 százaléka néha vagy mindig csokoládét és cukorkát tesz a ”túlélőcsomagjába”.
Az édességipar négy nagy évszakot különböztet meg az évben, amikor az amerikai lakosság 80-90 százaléka finomságokkal ünnepel. Ilyen időszak a Valentin-nap, a húsvét, a Halloween és a téli ünnepeket is. Emellett még olyan alkalmakkor is előszeretettel ajándékoznak édességet, mint például az anyák napja, az apák napja, vagy a Super Bowl.
Ráadásul még saját hónapot is kaptak a desszertek, júniusban mindenki őket ünnepli és falja, aminek elsősorban stratégiai célja van: segít kitölteni a húsvét és a Halloween közötti hosszabb időszakot.
Az édességeladások egyik utolsó nagy kiugrása 2009-ben – a nagy gazdasági világválság csúcspontján – következett be a New York Times szerint. „Az elméletek eltérőek a pontos okokról” – írja a Times.
Sokan édességbe fojtják bánatukat, amiért gyengélkedik a gazdaság. Másoknak nosztalgikus emlékeket idéz, és az sem elhanyagolható, hogy viszonylag olcsó.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.