BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Gigantikus drótkötélpálya készül Párizsban

a vadonatúj, 4,5 kilométer hosszú, a délkeleti elővárosokat a párizsi metróval összekötő drótpálya építését még idén elkezdik.

Franciaország fővárosa hosszú ideje a világ egyik legnépszerűbb turisztikai desztinációjának számít. Azonban Párizs erre hamarosan rátehet még egy lapáttal, ugyanis megkaphatja az első városi drótkötélpályáját – számolt be róla a CNN.

A tervek szerint a vadonatúj, 4,5 kilométer hosszú, a délkeleti elővárosokat a párizsi metróval összekötő drótpálya építését még idén elkezdik.

A Cable 1 nevet viselő közlekedési eszköz várhatóam 2025-ben nyílna meg, és Párizs Villeneuve-Saint-Georges külvárosból az Île-de-France régióban található Creteilben található Pointe du Lac állomásig tartó utat 17 perc alatt tenné meg, ami alig a fele a jelenlegi autóbuszos utazás időtartamának.

Forrás: VG

A Cable 1 (C1) becsült ára 132 millió euró (több mint 50 milliárd forint), és a város számításai szerint naponta csaknem 11 000 embert fog kiszolgálni. A drótkötélen közlekedő, legfeljebb 10 utast szállító kabinok csúcsidőben 30 másodpercenként indulnak majd.

Franciaországban nem ez lenne az első drótkötélpályás tömegközlekedési eszköz, Brest és Grenoble már rendelkeznek hasonló rendszerrel.

A Cable 1 ötlete először 2008-ban látott napvilágot. Mivel Creteil domborzatán a nagysebességű vasútvonal és az autópálya mellett más földfelszíni közlekedési rendszerek kevésbé praktikusak, így ez a megoldást tűnt már akkor is a leginkább kivitelezhetőnek.

Az Ile-de-France-i tömegközlekedést érintően, az Ile-de-France-i régiók és Val-de-Marne megye 2016-ban hozott döntést arról, hogy a meglévő tömegközlekedési infrastruktúrát új, innovatív eszközzel egészítik ki, így az Île-de-France-i lakosok számára a régió első városi kötélpályás közlekedési vonalát építik ki

– mutatta be Laurent Probst, az IDF Mobilites vezérigazgatója.

A Cable 1 vonalán összesen öt megállóhelyet fognak kialakítani, melyeket híres francia személyekről neveznek el. Temps Durables és Emile Combes nevét Limeil-Brévannes-ban, Emile Zola nevét Valentonban, Bois Matar nevét Villeneuve-Saint-Georges-ban viseli majd megállóhely. A végállomás a Créteil-i Pointe du Lac-ban lesz, amely a 8-as metróvonal szomszédságában található. Valamennyi állomás egy emelet magas lesz, a rendszer 100 százalékban hozzáférhető lesz minden utas számára.

Forrás: VG

Párizs nem lesz úttörő az európai városok között drótkötélpálya-rendszerével. 2021-ben Amszterdam indította el 1,5 kilométer hosszú drótkötélpályának építését, amely az IJ folyón keresztül közlekedik majd, összekötve Amszterdam-Nyugat és Amszterdam-Noord városrészeket. Az üzembe helyezés a holland városban is 2025-ben lenne.

Londonban 2012-ben készült el a Temze folyón átívelő drótkötélpálya, azonban a rendszer nem nevezhető sikertörténetnek. A megnyitása óta nehezen tudott rendszeres utasokat bevonzani, és csak egy jövedelmező, ám rövidesen a végéhez közeledő szponzori szerződésnek köszönhetően sikerült elkerülnie a veszteséges működést.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.