Sanghaj lezárása, amit a koronavírus-járvány kiújulása miatt rendeltek el, jelentősen visszaveti a tengeri teherfuvarozási szolgáltatásokat, növeli a szállítási költségeket és még jobban szétzilálja a globális ellátási láncokat – tájékoztatta ügyfeleit a dán Maersk tengeri konténerszállító óriásvállalat.
A világ legforgalmasabb kikötőivel és repülőtereivel büszkélkedő kínai tengerparti város egyik felét hétfőn kezdték el lezárni, míg péntektől négy napon át ugyanezt teszik a másik felével is egy kétlépcsős tesztelés lebonyolítása érdekében.
Bár magukat a repülőtereket és a mélyvízi kikötőt nyitva tartják, ugyanakkor szigorú mozgáskorlátozásokat vezettek be, kitiltották a külön engedéllyel nem rendelkező járműveket az utcákról, és emberek millióit szólították fel, hogy ne hagyják el otthonaikat.
„A Sanghajba és Sanghajból ki- és befelé irányuló teherautó-közlekedés 30 százalékkal eshet vissza csak a város Pudong és Pukszi nevű kerületeinek április 5-ig tartó teljes lezárása miatt” – közölte a hajótársaság, hozzátéve, hogy a cég sanghaji raktárait péntekig bezárják. Mindennek következtében hosszabb lesz a szállítási idő, nőnek a szállítási költségek, például az autópálya- és a kerülők után fizetendő díjakkal is.
Az amerikai SEKO Logistics áruszállítási és raktározási vállalat eközben arról számolt be honlapján, hogy a szomszédos Csöcsiang tartományban lévő gyárak Sanghaj helyett inkább már Ningbo kikötőjét veszik igénybe. A cég azt is elárulta, hogy a légi árufuvarozási díjak erőteljes emelkedésére számít. „Már kaptunk néhány égbe szökő ajánlatot az Európába irányuló légi szállításra” – tették hozzá.
Kína egyébként Sanghaj mellett korábban többek között olyan feldolgozóipari exportközpontokban is zárlatot rendelt el, mint például Csangcsun és Sencsen, ami hosszú sorok kialakulásához vezetett ezen városok kikötői előtt is.
Csangcsunban a korlátozások még mindig érvényben vannak, Sencsenben viszont azóta már némileg enyhítettek rajtuk. Itt a vállalkozások március 21-én újraindíthatták működésüket.
Egy állami újság felmérése szerint azonban a Covid-19 elleni sencseni „háború” a helyi kis- és középvállalkozások 93 százalékának okozott kárt a termelésben okozott fennakadások, a leállások, az ellátási láncok megszakadása, illetve a megrendelések késedelmes teljesítése miatt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.