A nyugati szankciók hatására teljesen visszaesett az utasforgalom, így mintegy 7000 embert küldtek kényszerszabadságra és harmadával csökkentették a fizetésüket Oroszország legnagyobb repülőterén, a moszkvai Seremetyjevón – ahol tavaly még csaknem 30,9 millió utas fordult meg.
Mihail Vaszilenko vezérigazgató múlt héten már figyelmeztette az alkalmazottakat, és közölte, hogy a döntés kikerült a munkáltató és a munkavállalók kezéből, mivel az orosz légtér lezárását követően kritikusan csökkent az utasforgalom.
Az ukrajnai invázió következtében az Egyesült Államok és Európa lezárta légterét az orosz légitársaságok előtt, amire válaszul Moszkva hasonlóan intézkedéseket vezetett be a nyugati gépekre vonatkozóan. Jelenleg csak belföldön és néhány olyan országba közlekedhetnek az orosz gépek, amelyek nem vezettek be büntetőintézkedéseket. Ráadásul a szankciók miatt felfüggesztették a legtöbb repülőgép, valamint repülőgép-alkatrész szállítását is a keleti országba.
A 2020-as Covid-19 világjárvány előtt még a Seremetyjevói repülőtér volt a keletet és nyugatot összekötő tranzitcsomópont. Február vége óta azonban meredeken csökkent a légi forgalom. Március 15-én öt utasterminálja közül kettőt be is kellett zárni – azóta bejelentették a már bezárt E és F terminálok mellett a harmadik terminál bezárását is –, leállítani az egyik kifutópályáját, valamint egy nappal később az alkalmazottak egy részét is szabadságolták. A repülőtér egyúttal bejelentette az összes jövőbeni beruházás felfüggesztését is.
A magántulajdonban lévő Ural Airlines, Oroszország egyik legnagyobb légitársasága is a múlt héten közölte, hogy kénytelen szabadságra küldeni néhány alkalmazottat. A moszkvai Domodedovo repülőtér személyzete pedig részmunkaidős rendszerben dolgozik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.