A hétfőn Dél-Kína egyik sűrűn erdős területén domboldalba csapódott China Eastern Airlines belföldi járatán 9 fős személyzet és 124 utas tartózkodott. A becsapódás előtt percenként 31 ezer láb (9,4 kilométer) magasságot veszítő Boeing 737-800-as repülőgép sebessége meghaladta a 966 kilométert óránként a Flightradar24 adatai szerint, ami közel a hangsebesség. Csütörtökön a gép törmelékének újabb darabjaira bukkantak és a pilótákról is nyilvánosságra kerültek információk, melyről a Reuters számolt be.
Megvan a lezuhant repülő egyik fekete dobozaA Boeing Kínában lezuhant gépe tovább ronthat a vállalat helyzetén, noha az Airbus sem biztos, hogy képes betölteni a keletkező réseket. Kérdés, hogy a kíni Comac mennyi gépet tud szállítani. |
A kínai nyomozók megkezdték a pilótafülke hangrögzítőjének vizsgálatát, miközben a mentőcsapatok csütörtökön rábukkantak a második fekete dobozra is. A szerdán megtalált hangrögzítő anyag úgy tűnik, viszonylag jó állapotban vészelte át becsapódást – közölte a Kínai Polgári Légiközlekedési Hatóság (CAAC) egyik tisztviselője. Így, a járat három pilótája közötti kommunikációról is megtudhattunk részleteket.
Mintegy 10 kilométerre találtak meg egy 1,3 méteres, feltehetően a repülőgépből származó darabot a 20 méter mély becsapódási ponttól. Emiatt szükségessé vált a keresési terület jelentős kiterjesztése.
Az utasszállító törmelékei, köztük a hajtóművek lapátjai, a vízszintes farokstabilizátorok és más szárnymaradványok a becsapódás 30 méteres körzetben szóródtak szét. Túlélőket továbbra sem találtak. A szakértők szerint szinte lehetetlen, hogy bárki is túléljen egy ilyen balesetet.
A Kunming városból a tengerparti Guangzhou városába tartó MU5735-ös járat akkor kezdett el hirtelen veszíteni magasságából, mikor meg kellett volna kezdenie az ereszkedést a célállomás felé. Rövid időre úgy tűnt, hogy a gép kihúzódik a zuhanórepülésből. A hatóságok szerint a pilóták a gyors süllyedés során nem reagáltak a légiforgalmi irányítók többszöri felszólítására sem.
A járat kapitánya 6709 órányi repülési tapasztalattal rendelkezett, míg az első- és a másodtiszt 31 769, illetve 556 órányi repülési tapasztalattal – közölte szerdán a China Eastern egyik tisztviselője a Reuters-sel. A Phoenix Weekly magazin által megszólaltatott repülési szakértő a kapitányt az China Eastern egy korábbi kapitányának fiaként azonosította. Az elsőtiszt egy 40 éves tapasztalattal rendelkező pilóta volt, aki más pilótákat mentorált. A Southern Weekly és a Jimu News információi szerint
a 27 éves másodpilóta csak tapasztalatot gyűjtött, a 32 éves kapitányt egyéves kislánya várta otthon, míg az 59 éves elsőtiszt idén vonult volna nyugdíjba.
A keresőcsapatok hőkamerákat, életjelző eszközöket, valamint drónokat is használnak. Nehézséget jelent, hogy nagy a keresési terület és a két napja tartó esőzés miatt nagyon csúszós a terep, bár több mint 1600-an vesznek részt a keresésben.
A vizsgálatot Kína vezeti, de az Egyesült Államokat is meghívták a részvételre, mivel a gépet ott tervezték és gyártották. A szigorú vízum- és karanténkövetelmények miatt azonban még nem született döntés arról, hogy az amerikai NTSB tisztviselői és nyomozói elutaznak-e Kínába. A prioritás a mentés és keresés, de a bizonyítékok összegyűjtése és rögzítése is – mondta Zhu Tao, a CAAC repülésbiztonsági vezetője.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.