BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Keményen szankcionálná az illegális online tartalmakat az EU

A nagy tech óriásoknak sokkal többet kell tenniük az illegális tartalmak megfékezéséért, különben súlyos bírságokat kaphatnak az Európai Unió országai által szombaton elfogadott új internetes szabályozás értelmében.

A megállapodás több mint 16 órás tárgyalást követően született meg – számolt be róla a Reuters. A digitális szolgáltatásokról szóló törvény (DSA) a versenyjogért felelős uniós biztos, Margrethe Vestager szerint a második pillére annak a stratégiának, amelynek célja az Alphabet, a Meta és több más online óriáscég túlhatalmának megfékezése.

A mind a 27 ország által korábban már elfogadott DMA-törvény arra kényszerítheti a Google-t, az Amazont, az Apple-t, a Metát és a Microsoftot, hogy változtassanak alapvető üzleti gyakorlatukon Európa-szerte.

A digitális szolgáltatásokról szóló uniós törvény (DSA) biztosítja, hogy ami illegális offline, azt online is illegálisként kezeljük, és aszerint szankcionáljuk

– kommentálta a törvény elfogadását a Twitteren Vestager.

A Google-nak, a Metának és a többi globális platformnak lépniük kell, hogy jobban megvédjék a felhasználókat. Európa most világossá tette, hogy ezek a vállalatok nem viselkedhetnek a rendszertől független entitásként

– üdvözölte a megállapodás hírét Dita Charanzova uniós törvényhozó, aki nyolc évvel ezelőtt elsőként szorgalmazott ilyen jellegű szabályozást.

Fotó: Shutterstock

A Google közleményében felhívta a figyelmet, hogy a törvény véglegesítése még hátravan, több részlet még nincs kidolgozva. A vállalat nyitott arra, hogy együtt dolgozzon a törvényhozókkal, hogy egy mindenki számára működőképes törvény születhessen.

A DSA értelmében a vállalatok az uniós szabályok megsértése esetén globális forgalmuk akár 6 százalékáig is terjedő bírsággal sújthatók, ismételt jogsértések esetén pedig eltilthatják őket az Európai Unióban történő üzleti tevékenységtől is.

Az új szabályozás megtiltja a gyermekeket célzó reklámozást, valamint az érzékeny adatok (vallási, nemi, faji hovatartozás, politikai beállítottság) alapján célzott hirdetéseket.

Szintén tilos lesz a jövőben minden olyan gyakorlat, amely személyes adatok megadására készteti a felhasználókat.

A nagy online platformoknak és a keresőmotoroknak válsághelyzetben különleges intézkedéseket kell hozniuk a dezinformáció visszaszorítására. A törvény erre vonatkozó részét az orosz–ukrán háborúval kapcsolatos információáramlási minták váltották ki. Az érintett vállalatoknak arra is fel kell készülniük, hogy az algoritmusaikkal kapcsolatos adatokat át kell adniuk a szabályozóknak és a kutatóknak.

A cégeknek globális éves bevételük 0,05 százalékáig terjedő éves díjat is kell majd fizetniük,

amely a szabályoknak való megfelelésük ellenőrzésének költségeit hivatott fedezni.

A szabályozás nem vonatkozik a szaktorban működő kis- és közepes vállalkozásokra.

A DSA 2024-ben lép hatályba.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.