BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Pár hónap alatt belebukott a botrányokba a Disney ügyvezetője

Geoff Morrell lemondott a posztjáról, amelyet decemberben vett át. Az ő döntése volt a melegügybe való beleállás, amely durván visszaütött a cégre.

Alig néhány hónap után lemondott a posztjáról Geoff Morrell, a Disney cég ügyvezető igazgatója, az óriásvállalat kommunikációs vezetője. A hírek szerint ő volt a felelőse annak, hogy a világcég beleálljon a floridai melegpropaganda-ügybe, és élesen kritizálta a helyi kormány törvénymódosítását. Ez azonban durván visszaütött a cégre. 

Mint ismert: Florida állam nemrég hozott egy rendelkezést, amely megtiltja, hogy a gyerekeknek szexualitásról tanítsanak az iskolában egészen harmadik osztályos korig. Florida állam ugyanis úgy véli, hogy csakis a szülők joga eldönteni, hogy mikor és milyen módon találkoznak a gyermekeik ezekkel a témákkal.

A Disney kritizálta a törvényt, de ezzel maguk alatt vágták a fát. Előbb ugyanis elbukták a floridai adókedvezményüket, de a befektetők is sorra fordítottak hátat a cégnek.  

Már több mint ötven milliárd dollárt bukott a Disney a melegpropaganda-ügy miatt

A Disney folyamatosan veszít a részvények értékéből.

A cég kommunikációját az ügyben pedig nem más találta ki, mint Geoff Morrell, aki decemberben kapta meg a pozíciót, így házon belül hamar megtalálták a „felelőst” az óriási arcvesztésért. Maga Morrell közleményében úgy fogalmazott, ez alatt a néhány hónap alatt, amit ügyvezetőként töltött, rájött, hogy nem neki való ez a poszt – írja a CNBC című amerikai lap. 

Miután megbeszéltem Bobbal, úgy döntöttem, hogy elhagyom a céget és más lehetőségek után nézek

– fogalmazott meglehetősen diplomatikusan Morrell, aki Bob Chapekre, a Disney vezérigazgatójára utalt. 

Two,Cartoon,Characters,,Mickey,Mouse,And,Minnie,Mouse,Of,The
Fotó: Shutterstock

Morrell posztját Kristina Schake kapta meg, aki mindössze pár hete van a cégnél, mostantól ő vezeti a vállalat kommunikációját és felel közvetlenül Bob Chapeknek. 

Morrell egyébként meglehetősen veteránnak számít a kommunikációs szakmában, korábban évekig a BP olajtársaság vezető szóvivője volt, de azelőtt dolgozott a Fehér Háznál és a Pentagonnál is, mint szóvivő. 

 

 

 

 

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.