BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A FIFA és az EA Sports szakítása rendkívül drága hibának bizonyulhat

A FIFA és az EA Sports a következő játékot még közösen adja ki, utána azonban külön utakon folytatják.

Ahogy a VG is beszámolt róla, a megszűnik a legendás FIFA focis videójáték elnevezése, és a nem túl kreatív EA Sports FC néven lesz kapható. A döntés mögött kőkemény anyagi okok állnak: a kiadó és a Nemzetközi Labdarúgó-szövetség nem tudtak megegyezni a licenc további felhasználásáról. 

Az EA Sports tette meg az első lépést, amikor bejelentette az "EA Sports FC" márkanév elindítását, amely alatt a jövőbeni játékai megjelennek majd. Az EA Sports megtartja a játékot, a FIFA pedig a nevet. Az angol Premier League, a spanyol La Liga, a német Bundesliga és az Európai Labdarúgó-szövetség, az UEFA is kifejezte elköteleződését a EA Sports FC mellett. 

A Nemzetközi Labdarúgó-szövetség, a FIFA bejelentette, hogy "diverzifikálta" a játékjogokat az idei világbajnoki döntő előtti harmadik negyedévre, és tárgyalásokat folytat kiadókkal, stúdiókkal és befektetőkkel egy új, szimulációs futballjáték fejlesztéséről, melynek megjelenése 2024-re várható – tudatta a The Athletic.

Biztosíthatom önöket, hogy az egyetlen hiteles játék, amely a FIFA nevet viseli, a lehető legjobb lesz a játékosok és a futballrajongók számára. A FIFA név az egyetlen eredeti cím

 – mondta Gianni Infantino FIFA-elnök.  Meglepő Infantino abbéli meggyőződése, hogy a "FIFA" szó puszta birtoklása garancia lehet a sikerre az egyre kiélezettebb játékpiacon.

Video Games Photo Illustrations
Fotó: NurPhoto via AFP

Talán érdemes felidézni, hogy az Eidos kiadó 2003-ban hogyan szakított a Sports Interactive-val, a Championship Manager sorozat mögött álló fejlesztőcéggel. Az Eidos megtartotta a nevet, a Sports Interactive pedig a játék kulcsfontosságú összetevőit, az adatbázist és a meccsmotort. Mindez még a Facebook és a Twitter előtti időkben történt, és a szakítás sokak számára észrevétlen maradt.

Mindkét fél kiadta a saját játékát, és az Eidos egyértelmű előnyét jelentette a márkanév ismertsége. A Championship Manager 5 azonban annyira tele volt hibákkal, hogy megjelenésekor szinte játszhatatlan volt. A Sports Interactive 2005-ös Football Managere jelentősen jobban sikerült. A közösségi média oldalak híján sem tartott sokáig, hogy a játékosok felismerjék, melyik játék éri meg jobban a pénzüket. A Football Managert évekig tartó, folyamatos növekedés jellemezte, és mára a műfaj egyedüli szuperhatalmává vált, míg a Championship Manager teljesen megszűnt.

Ami a 2024-re beharangozott futballjáték megjelenését illeti, a verseny rendkívül kiélezett a játékpiacon. 

A FIFA számára a legjobb megoldás az lenne, ha egy elismert kiadóval, például ha az NBA és a PGA Tour játékokat is készítő 2K-val kötne partneri szerződést. Azonban még egy ilyen kaliberű cégnek is kihívást jelentene kódoló, adat- és minőségbiztosító (QA) csapatokat létrehoznia a 2024-es megjelenésig.  

Bár a szétválás oka egyelőre nem teljesen tisztázott, széles körben úgy vélik, hogy a bevételek elosztása körüli vita okozta a két fél közötti feszültséget.

Az EA 5,6 milliárd dolláros éves bevételének egyharmada csak ebből a játékból származik, a FIFA pedig nyilvánvalóan sokkal nagyobb részesedést akart a profitból magáénak tudni. Amikor az EA tavaly októberben utalást tett arra, hogy esetlegesen különválhatnak útjaik a FIFA-val, a hírforrások a két fél közötti kompromisszum létrejöttét feltételezték, tekintve, hogy a FIFA részéről őrültség lenne az ingyen pénzcsatorna elzárása. Most azonban mégis így cselekedtek. A FIFA egyetlen húzása az lehetett, hogy saját játékkészítéssel fenyegetőzött, amit az EA eleinte blöffölésnek tartott. Tekintettel arra, hogy egy teljesen új franchise-játék elkészítése mind az erőforrások, mind a befektetett idő tekintetében milyen költséges, ez rendkívül drága hibának bizonyulhat a Fifa részéről. 

Tízszeres áron adta volna nevét a FIFA a játékokhoz

Az EA Sports 30 év után dobja a Nemzetközi Labdarúgó-szövetség nevét a játékaiból és erre jó oka volt.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.