A britek nem nézték jó szemmel a csupasz melleket is ábrázoló Adidas sportmelltartó reklámjait, így az Egyesült Királyság Reklámszabványügyi Hatóságához fordultak segítségért. A benyújtott 24 panaszban azt sérelmezték, hogy a hirdetések tárgyiasítják és szexuális tárgyként tüntetik fel a nőket, ezzel rossz példát mutatva a gyermekeknek.
Az Adidas februárban hozta nyilvánosságra reklámkampányt, ahol a felvételeken különféle mellek szerepelnek, kitakart a mellbimbóval.
Ezzel akartuk ünnepelni a mellek egyediségét és sokszínűségét, valamint népszerűsíteni a márka sportmelltartó-kínálatában szereplő 72 méretet – nyilatkozta a cég a Business Insidernek.
Számos esetben vitát eredményeztek a képek a közösségi médiában, a felhasználok egy része gusztustalannak és helytelennek tartotta őket. Voltak azonban, akik dicsérték az Adidast, és megköszönték amiért mellettük is kiállt a márka.
Bár nem gondoljuk, hogy a nők ábrázolásának módja szexuálisan nyílt vagy tárgyiasult volna, a meztelen mellek ábrázolása inkább nyílt meztelenségnek tekinthető– jelentette ki a reklámügyi hatóság, hozzátéve, hogy a hirdetésekben nagyobb hangsúly volt a melleken, mint magukon a reklámozott melltartókon. Továbbá kifogásolták az elhelyezésüket is, hiszen sok esetben olyan helyeken voltak elhelyezve, ahol gyerekek is láthatták őket.
Végül a Reklámgyakorlati Bizottság jóváhagyása után a plakátok többsége maradhat, egyedül az iskolák és vallási helyszínek környékén nem helyezhetik el őket. A bírálat során megállapították, hogy az Adidas csak azért hozta nyilvánosságra a képeket, hogy valóban „ünnepeljék a különböző formájú és méretű melleket, illusztrálják a sokszínűséget, és bemutassák, miért fontosak a személyre szabott sportmelltartók”, és nem kifejezetten szexuális tartalmat kívánták készíteni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.