Bezártak az acélgyáraknak, leállt az autógyártás és a félvezetőkhez szükséges alapanyagok szállítása is késik az egy hetes sztrájk miatt. Az kamionosok a megugró üzemanyagköltségek és az alacsony bérek miatt tüntetnek Ázsia egyik fő exporthatalmában, amelynek már most meglehetősen magas költségei vannak - írja a Wall Street Journal.
A kereskedelmi minisztérium hétfőn bejelentette, hogy a szállítás akadályozása miatt a kulcsfontosságú iparágak az elmúlt hét során több 1,6 billió won, azaz körülbelül 1,2 milliárd dollár többletköltséggel szembesültek, és a közelmúltban az érkező és kimenő konténerforgalom Dél-Korea 12 fő kikötőjében a múlt havi ütem közel egyharmadára esett.
A leginkább érintett cégek közé tartozik a Hyundai Motor Company – a világ egyik legnagyobb autógyártója és Dél-Korea legnagyobb acélgyártója –, a Samsung Electronics és az SK hynix, amelyek a világ memórialapkáinak túlnyomó többségét állítják elő.
A dél-koreai kamionosok elsősorban a gázolajárak miatt sztrájkolnak, amelyek az elmúlt évben közel 50 százalékkal emelkedtek, valamint a 2020 óta érvényben lévő minimálbér-terv közeledő év végi lejárta miatt is elégedetlenek. A rugalmas bérterv eddig figyelembe vette az olyan ingadozó költségeket is, mint például az üzemanyagárak.
A tárgyalások negyedik fordulója vasárnap megszakadt a kormány és a szakszervezet között, azonban a tiltakozás hatása már most is jelentős. A dél-koreai vezetés becslései szerint az alkatrészek késése miatt mintegy 5400 jármű gyártása akadt meg, ami közel 257,1 milliárd wonos veszteséghez vezetett, a szárazföldi szállítástól függő mintegy 450 ezer tonna acél szállításának elmulasztása pedig 697,5 milliárd wonos veszteséget okozott.
Emellett a ki nem szállított petrolkémiai termékek értéke június 7. és 12. között elérte az 500 milliárd wont, miközben a napi cementszállítás 90 százalékkal zuhant az általános szint alá. Ha elhúzódik a sztrájk, a felvezetőgyártás is leállhat, amely már eddig is szenvedett a globális ellátási lánc zavaraitól és számos szektor működését akadályozta.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.