BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Ford 2035-re már csak elektromos járműveket gyártana

A Ford bejelentette az új akkumulátorgyártó kapacitásokkal és nyersanyagokkal kapcsolatos terveit. 2023-ra 600 ezer, 2026-ra kétmilliónál is több elektromos kocsi készül, és a cég megerősíti a globális együttműködéseit.

Az elektromos autók iránti erős keresletre építve a Ford ma jó néhány kezdeményezést jelentett be az akkumulátorgyártási kapacitás és a nyersanyagok beszerzése terén. Ezek révén a vállalat közleménye szerint elérhetik, hogy a cég 2023 végére évi 600 ezer elektromos járművet gyártson, illetve hogy ezt a mennyiséget 2026 végére több mint kétmillió darabra növelje.

A Ford arra számít, hogy az elektromos járművek piacának összesített éves növekedési rátája 2026-ig meghaladja a 90 százalékot, ami az eddig várt globális iparági növekedés több mint duplája.

Az autógyártó azt tervezi, hogy 2026-ig 50 milliárd dollárt fektet be az elektromosjármű-előállításba, célként tűzve ki 2026-ra a 10 százalékos összesített korrigált EBIT-ráta és a 8 százalékos EBIT-ráta elérését. 

This handout photo released by Ford Motor Company on April 26, 2022 shows the F-150 Lightning at a charging station in the Rouge Electric Vehicle Center in Dearborne, Michighan. - Today marks the launch of the all-new, electric F-150 Lightning pickup ñ a milestone moment in Americaís shift to electric vehicles. (Photo by FORD MOTOR COMPANY / AFP)
Fotó: Ford Motor Company / AFP

A vállalat továbbra is arra számít, hogy 2030-ra a globális termelésének több mint a felét az elektromos autók teszik ki, és legkésőbb 2050-ig világszinten is eléri a karbonsemlegességet.

Nagyszabású tervek 2035-re

A cég arra törekszik, hogy 2035-re már csak elektromos járműveket gyártson. Európában, a Ford kölni Niehl üzemében jelenleg is folynak ilyet gépkocsik 2023-ban induló gyártását előkészítő átalakítások. Az új üzem éves termelési kapacitása várhatóan eléri majd a 200 ezer darabot.

A cég tervei szerint a következő modellek révén 2023 végére elérik a 600 ezres globális darabszámot:

  • 270 ezer Mustang Mach-E Észak-Amerikában, Európában és Kínában,
  • 150 ezer F–150 Lightning Észak-Amerikában,
  • 150 ezer Transit EV Észak-Amerikában és Európában,
  • 30 ezer SUV Európában, amelyek gyártását erőteljesen felfuttatják 2024-ben.

A vállalat megerősítette, hogy a világ vezető akkumulátorgyártóival való együttműködés révén rendelkezésére áll a szükséges éves akkumulátorgyártási kapacitás 100 százaléka, azaz 60 gigawattóra, amivel biztosítható a 600 ezer elektromos jármű meghajtása.

Az elektromos autók iránti kereslet

Miközben a Ford kialakítja az elektromosautó-gyártásának új beszállítói láncát, a gépkocsi-tulajdonosok már most is elégedettek a jelenleg kapható első generációs elektromos modellekkel, emellett a potenciális elektromosautó-vásárlók körében folyamatosan erősödik a vásárlási szándék.

Most először tapasztalható, hogy azok a vevők, akik a következő két évben autóvásárlást terveznek, többnyire elektromos vagy hibrid modellben gondolkodnak: az EY által közzétett kutatás szerint a tavalyi évhez képest 11, 2020-hoz viszonyítva pedig 22 százalékkal nőtt a számuk. A megkérdezettek többsége a tisztán elektromos hajtású kocsik iránt érdeklődik.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.