1996 óta a legkevesebb új autót regisztrálták az Egyesült Királyságban júniusban. Az eladások csaknem negyedével, 24 százalékkal estek vissza. Az SMMT, azaz a brit autókereskedőket és gyártókat tömörítő szövetség adatai szerint a szigetországban az új autók regisztrációja 140 958 darabra csökkent. A kínai lezárások miatt súlyosbodott az alkatrészhiány, ebben a helyzetben az autóipar már nem tudja kielégíteni a keresletet. Az SMMT vezérigazgatója, Mike Hawes szerint a félvezetők hiánya jobban megfojtja az újautó-piacot, mint a Covid-lezárások.
Változatlanul folytatódik az elektromos járművek térnyerése, ugyanis részarányuk 14,6 százalékot ér el. Ugyanakkor a konnektoros hibrid járművek veszítettek népszerűségükből, 4425 plug-in hibrid autóval kevesebbet adtak el. A valós csökkenés nagyobb volt, mint amire számítottak. A szövetség szerint a konnektorból tölthető autók támogatásának eltörlése okozta a mélyrepülést. Emlékeztetnek, hogy most az Egyesült Királyság az egyetlen olyan nagy európai piac, ahol nem támogatják e kategória megvásárlását. Az SMMT szerint a plug-inek adják a piac ötödét, ami rámutat, hogy a gyártók elkötelezettek a nulla károsanyag-kibocsátású járművek iránt.
Az első fél évben 12 százalékos csökkenéssel 802 ezer új autót regisztráltak Nagy-Britanniában, ami 1992 óta a második leggyengébb első fél év. A szövetség már májusban visszafogta éves értékesítési előrejelzését, immár 1,7 millió autóval számolnak a korábbi csaknem 1,9 millió után.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.