A Facebookot birtokló Meta bevezeti a zenei bevételek megosztását a legnagyobb közösségi oldalon, hogy az alkotók pénzt keressenek a licencelt zenét használó videókból. A cég így próbálja felvenni a versenyt a rivális TikTokkal. A Meta által a zeneiparban működő partneri együttműködések révén kifejlesztett Rights Manager nevű új eszköz is segít a tartalomtulajdonosoknak jogaik védelmében. A videók készítői a bevételek 20 százalékát kapják meg, és külön részesedést kapnak a zenei jogok tulajdonosai, továbbá maga a Meta is. A videóknak legalább 60 másodpercesnek kell lenniük, és vizuális komponenseket is tartalmazniuk kell. Maga a licencelt zene nem lehet az elsődleges cél, az a kis filmeket hivatott feldobni.
A funkciót héten kezdik bevezetni a videók készítői számára. Kezdetben az Egyesült Államokban az in-stream hirdetésekkel fognak pénzt keresni, és ez a következő hónapokban a világ többi részére is kiterjed majd.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.