A német koalíciós kormány csökkenti az elektromos autók vásárlásárhoz járó állami támogatás mértékét - értesült kormányzati forrásból a Handelsblatt német gazdasági napilap. A támogatás a jövőben a jelenlegi 6000 euróról 4500 euróra csökkenhet 40 ezer euró alatti járművek esetében.
A drágább, tisztán elektromos autóknál az állami hozzájárulás mértéke 3000 euróra mérséklődik, azonban azok az autók, amelyek vételára meghaladja a 65 ezer eurót, továbbra sem jogosultak állami támogatásra. A kormányzati megállapodás szerint 2023 folyamán a finanszírozási küszöbnek a nettó 45 ezer eurós listaárra kell csökkennie, amely összeghatár alatt 3 ezer euróval járulna hozzá az állam az elektromos autó vételárához.
További újítás lehet, hogy a csökkentett állami támogatást ezután csak a magánautó-vásárlók kaphatják meg, a céges vagy kereskedői gépjárművek már nem lesznek rá jogosultak. Ezzel párhuzamosan az év végén megszűnne a részben elektromos autók, az úgynevezett plug-in hibridek vásárlásának támogatása is.
A kompromisszum véget vet egy hónapok óta tartó vitának Christian Lindner szövetségi pénzügyminiszter (FDP) és a Zöldek között. Míg Lindner sokáig károsnak tartotta a támogatást, és legszívesebben teljesen eltörölte volna, a Zöldek ragaszkodtak az elektromos autók vásárlásánál az állami hozzájárulás fenntartásához.
A koalíciós megállapodás szerint a finanszírozás folytatódik, de arra csupán 2,5 milliárd eurót biztosítana a kormányzat, ezt követően megszűnne az állami támogatás az elektromos autók vásárlásához. A kompromisszumos megoldásnak végül része lett, hogy az elektromos autók adókedvezményeit továbbra is fenntartja a kormány.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.