BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Furfangos módon emelnek árat a háztartási cikkek gyártói

Vigyázniuk kell arra, hogy a vevők ne meneküljenek az olcsóbb kategóriák felé.

Miközben a drágulási hullám miatt a mindennapi háztartási cikkek gyártói sem kerülhetik el az áremeléseket, oda kell figyelniük arra is, hogy ezzel a piaci részesedésükből se veszítsenek – írja a Reuters. Az IRI vállalati információkkal foglalkozó vállalat szerint a cégek

egyre többet költenek promóciókra és kedvezményekre, annak érdekében, hogy megőrizzék a fogyasztók márkahűségét az olcsóbb helyettesítő termékekkel szemben.

Azonban az áremelések mégsem várhatnak, így többek között a Clorox vagy az Arm & Hammer festékek gyártója, a Church & Dwight ebben a hónapban kezdte meg ezeket az Egyesült Államokban. 

A woman checks an item from the meat department while grocery shopping at a supermarket in Alhambra, California, on July 13, 2022. - US consumer price inflation surged 9.1 percent over the past 12 months to June, the fastest increase since November 1981, according to government data released on July 13. Driven by record-high gasoline prices, the consumer price index jumped 1.3 percent in June, the Labor Department reported. (Photo by Frederic J. BROWN / AFP)
Fotó: Frederic J. Brown / AFP

Azonban a növekvő költségek súlya alatt a fogyasztók egyre nehezebben nyitják meg pénztárcájukat, így a cégeknek új stratégiát kell alkalmazniuk. Erre az egyik ötlet a Colgate–Palmolive kísérlete, melynek keretében a kereskedőkkel közösen azt vizsgálják, hogy a fizetések környékén többet költenek-e a vásárlók. Amennyiben igen, az azt jelzi, hogy egyre többen élnek fizetéstől fizetésig.

A Colgate új módszerei között lehet, hogy 

a fizetés utáni időszakban a prémium termékek promócióját erősítik, míg az olcsóbb termékeikre a hónap vége felé helyezik a hangsúlyt. 

A vásárlók gondjait jelzi az is, hogy egyre többen járnak az olyan diszkont áruházakba, mint a Dollar Tree. Nem meglepő, hogy ezért a nagyobb márkák gyártói is igyekeznek kedvezményekkel őrizni a vásárlók hűségét.

Az IRI adatai szerint a reggelihez kapcsolódó húsok 47 százalékáért kuponnal vagy más kedvezmény igénybevételével fizettek a július 10-én véget érő 4 hét alatt, ami hat hónapos csúcs. Ugyanebben az időszakban a WC-papír- és papírtörlő-vásárlások 39 százaléka volt hasonló.

A háztartási cikkek és élelmiszerek gyártói a 2008–2009-es pénzügyi válság alatt bevált megoldásokhoz is visszanyúlhatnak. Ilyen például az, hogy a sörgyártók a legolcsóbb termékeik árát nagyobb mértékben emelik, mint a prémium termékekét, hogy megakadályozzák azt, hogy a fogyasztók az olcsóbbra váltsanak.

Egy másik régóta ismert taktika az áremelés elkerülésére az adagok csökkentése, 

mely különösen a rágcsálnivalók körében gyakori, de a tisztítószerek esetében is bevett gyakorlat.

A múlt hónapban Procter & Gamble vezetői arról beszéltek, hogy folytatják az áremeléseket és inkább a termékek minőségével igyekeznek megőrizni a vásárlóikat, ugyanakkor a pénzügyi nehézségekkel küzdők számára is kiépítették márkáik kínálatát. Ám a cég pénzügyi igazgatója, Andre Schulten szerint mindössze vevőik 15 százaléka alacsony jövedelmű.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.