Megállapodásra jutott a SAS légitársaság a pilótákat tömörítő szakszervezetekkel, így véget ért a légitársaság számos gépét földre kényszerítő 15 napos sztrájk – közölte a Reuters szerint kedden a vállalat.
A skandináv légitársaság számos problémával küzd, már a koronavírus-járvány előtt is veszteséges volt, nem csoda, hogy amikor a pilóták sztrájkba kezdtek, a cég a következő nap csődvédelmet kért az Egyesült Államokban.
A mostani megállapodás azonban lehetővé teszi, hogy a társaság a következő hetekben véglegesítse terveit a csődeljárás folyamatának lezárásához szükséges 700 millió dollárnyi új befektetésre vonatkozóan.
A munkabeszüntetés több mint 145 millió dollárjába került a vállalatnak, és a nyári utazási csúcsidőszakban 380 ezer utast érintett.
Az öt és fél éves megállapodás segíthet a cég átalakításáról szóló tervekben is, amelyek keretében a cég évi 700 millió dollárral csökkentené a költségeit. A cég legnagyobb részvényesei, a dán és a svéd állam, valamint a Wallenberg Investments üdvözölte a megállapodást, ám a társaság azt is közölte, hogy továbbra is lehetnek fennakadások a következő napokban. Kedden a SAS járatainak harmadát törölték a FlightAware adatai szerint.
A megállapodás keretében a SAS 450 korábban elbocsátott pilótája kapja vissza a munkáját 2024-ig, ugyanakkor a bérek 25 százalékkal csökkennek, és a heti munkaidő is elérheti akár a 60 órát is a korábbi 47 helyett.
A cég beleegyezett abba, hogy két leányvállalatán keresztül nem vesz fel új pilótákat rosszabb feltételekkel.
A cég gondjait a megállapodást követően enyhítheti, hogy Dánia hajlandó leírni valamennyit a cég adósságából, más részét pedig részvényre váltani, sőt tőkeinjekciót is elképzelhetőnek tart, ha a magánbefektetők is kiveszik ebből a részüket. Svédország támogatja az adósság részvényre váltását, ám nem kíván további pénzt fektetni a cégbe. Hogy ez elegendő lesz-e a vállalat szerencséjének megfordulásához, az még a jövő zenéje, viszont az európai repülőtéri káosz enyhülhet valamelyest.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.